SEB: inimesed ostavad oluliselt rohkem kaupa välismaalt

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poes käinud inimesed.
Poes käinud inimesed. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Statistika näitab, et tarbijad teevad üha rohkem sisseoste välismaal, sh internetis.

SEB Balti leibkondade majandusanalüüsi põhjal on sellel aastal kasvanud enam just leedulaste kaardimaksed välismaal, mis on aastataguse ajaga võrreldes kasvanud 44 protsenti. Lätis ja Eestis väljastatud maksekaartidega välisriikides tehtud tehingute arv on sellel aastal kasvanud vastavalt 19,8 ja 11 protsenti.

2012. aasta esimeses pooles ulatus Lätis väljastatud maksekaartidega välismaal tehtud ostude käive 375,6 miljoni euroni, samas kui eestlased kulutasid välisriikides 261,3 miljonit eurot leedukate vastav summa oli 243,3 miljonit eurot.

«Välisriikides poodlemise järjest suurenev tendents on tingitud nii suurenenud reisimisest kui ka internetipoodide populaarsuse kasvust. Internet ja maksekaardid on loonud uue võimaluse välisriikidest ostmiseks nendele inimestele, kes ei reisi. Samas kasutavad Läti kaardivaldajad kaarte sagedamini suurte ostude jaoks välisriikidest, ületades selles nii leedulasi kui eestlasi,»ütles SEB Läti sotsiaalmajanduse ekspert Edmund Rudzitis.

«Eesti kaupmees peab silmas pidama, et tema konkurendiks ei ole enam ainult läheduses asuv teine pood või ostukeskus, vaid samu kaupu pakkuvad kaupmehed üle maailma, kusjuures ostu sooritamiseks pole kliendil vaja isegi kodust lahkuda,» ütles SEB Eesti eraisikute suuna arendusjuht Triin Messimas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles