Reklaamist päästab korrektne kleebis postkastil

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: AIVAR AOTÄHT/

Kojukandega tegelevad ettevõtted väidavad, et postiljonidele on antud korraldus aktsepteerida postkastidele kleebitud reklaami keelavaid kleebiseid.

Express Posti kojukandedirektori Karin Zeigeri sõnul aktsepteerivad nende postiljonid kõiki postkastidele kleebitud reklaami keelavaid silte. «Igati toimiv on ka näiteks ise kirjutatud silt,» selgitas Zeiger. «Aga arvestada tuleb ka sellega, et kui on kirjas, et ei soovi valimisreklaami, siis ei saa ka muud reklaami.»

Ka Eesti Posti postiljonid arvestavad ettevõtte kommunikatsioonijuhi Inge Suderi sõnul kleebistega, mis väljendavad postkastiomaniku selgesõnalist tahet reklaamist loobuda. «Sobivad nii Eesti Posti kui ka omaniku enda kleebised.»

Ometi on ka erijuhte. Näiteks pannakse postkasti kõik kataloogid või reklaamid, millel on konkreetne aadress. Võimalust kasutavad näiteks telekommunikatsiooniettevõtted, kes trükivad ümbrikule aadressi, kuid mitte elaniku nime.

«Postiljon ei tea aadressiga ümbriku puhul, kas seal sees on kiri või reklaam, ja postitab selle etteantud aadressile, hoolimata kleebisest, kuna ta ei tutvu ei kirja sisu ega ka sõnumiga sellel,» selgitas Zeiger.

Suder lisas, et postkastidesse pannakse alati ka riigi ja kohaliku omavalitsuse teated.

Kui Eesti Postil on mõningate korteriühistutega kokkulepe, et kõik reklaamid pannakse eraldi postkasti, siis Express Post selliseid kokkuleppeid ei tee.

«Reklaamiandjad tellivad meie käest postituse postkastidesse, et jõuda oma sõnumiga saajani. Sellest lähtuvalt on meie lehekandjatel korraldus postitada reklaam isikute postkastidesse, millel ei ole reklaami keelavat kleebist,» selgitas Zeiger. «Ühistute paigaldatud reklaamikorvidesse/kastidesse postitamine ei ole lubatud.»

Eesti Post aga teavitab reklaamisaatjaid alustel või restidel väljastatavatest reklaamidest ning on ka kliente, kes soovivad selle koguse tellimusest maha arvestada.

Üldiselt on Suderi sõnul otsepostitused kasvav trend, sest ostuotsuseid tehes soovitakse võrrelda pakkumisi ja reklaamisaajad on huvitatud sooduspakkumistest.

Reklaami keelavate kleebiste hulk on kojukandjate hinnangul püsinud sama – keegi paneb uue, keegi võtab maha. Suderi sõnul on valdav osa kleebistest nende käest saadud ning omanike endi loomingut on väga vähe.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles