Sigaretifirmad korraldavad salapäraseid tutvumisüritusi

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil sigarette suitsetavad naised.
Pildil sigarette suitsetavad naised. Foto: Reuters / Scanpix

Avalikus naistele suunatud netifoorumis kutsuti mõned päevad tagasi Paramounti, LD ja Nexti sigaretimargi tõmbajaid osalema fookusgrupis, kus vastava margi suitsetajad pidavat saama üksteisega vestelda ja uusi tutvusi sobitada. 

Sellised fookusgrupid pidavat kutsuja sõnul toimuma ühekordse üritusena. Eesmärgiks on omavaheline arutelu teemal, miks just see mark meeldib ja kui seda parajasti saadaval ei ole, mida siis ostetaks. Lisaks suupistetele meelitati osalejaid Kaubamaja kinkekaartidega.

Kuna teised grupid pidavat Tartus juba täis olema, siis otsiti veel LD marki suitsetavaid 35-39-aastaseid vene rahvusest (või vene keelt kõnelevaid eestlasi) ning Paramounti ja Westi suitsetavaid 35-39-aastaseid eestlasi möödunud neljapäeva õhtul toimunud üritusele.

Tarbija24 huvitus asjast lähemalt ning proovis ühendust saada fookusgruppide korraldajaga. Fookusgruppide läbiviija turu-uuringufirmast kinnitas, et ei soovi avalikkusele üritusest rääkida, kuna tegemist pidavat olema privaatse sündmusega. Samuti ei soovinud ta ürituse eesmärke paljastada kinnitades, et eesmärgid on erinevad.

«See on tellija uuring, kes soovib mingisuguseid tulemusi saada. Tegu on teatud klientide poolt tellitud konfidentsiaalse uuringuga ning me ei soovi, et see kuhugi jõuab,» rääkis fookusgrupi läbiviija.

Nutikas käik

Kes on aga tellija, jäigi saladuseks. Paramounti maaletooja Imperial Tobacco Estonia OÜ esindaja ei teadnud sellistest üritustest midagi.

Rahvastiku tervise edendaja doktor Andrus Lipandi sõnul on tema jaoks selline «käik» uudiseks.

«Nutikad on need «tubakapoisid» välja mõtlema, kuidas kinnistada suitsetamist. Arvan, et sellise algatuse sügavam põhjus peitub Euroopa Liidu uues tubaka direktiivis, mis piirab jõuliselt tubakatööstuse ambitsioone ning kahju, et meie rahandusministeerium ja majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on asunud avalikult tubakatööstuse nii öelda suuvoodriks, mõjutamaks sotsiaalministeeriumi oodatavat seisukohavõttu. Omamoodi indikaatoriks on see ärevus tubakatööstuse ja nende käsilaste seas, mis näitab, et ollakse õigel teel rahva tervise kaitsel,» rääkis Lipand.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles