Stockmann meelitab oma kliente kavalalt Nordeasse

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nordea.
Nordea. Foto: Eeva Kaun

Stockmann meelitab oma krediitkaardikliente juba pikemat aega Nordea panga klientideks, määrides neile pähe koostööprojektina loodud uut «kaks ühes» kaarti.


Veebruaris rääkis Stockmanni direktor Marge Türner Tarbija24.ee'le, et kui kaubamaja praegused krediitkaardid kaotavad kehtivuse, siis need kliendid, kes selleks hetkeks ei ole avaldanud soovi saada endale Stockmann (Nordea) Mastercardi, saavad tavalise kliendikaardi.

Vaatamata sellele ei paista antud lubadus välja Stockmanni pöördumistest oma klientide poole. Senistele Stockmanni krediitkaardi klientidele, kes pole siiani avaldanud soovi oma kaarti Nordea pangaga koostöös pakutava vastu vahetada, on koju saadetud meeldetuletus.

Tekst on selles järgmine: «Tuletame Teile meelde, et Stockmanni senine maksekaart kaotab peagi kehtivuse ja see asendub uue Stockmann Mastercard kaardiga. Kui Te ei ole veel tellinud uut kaarti, siis saate seda kõige lihtsamini teha internetis www.stockmann.ee või tagastades Teile varem saadetud taotlusankeedi.»

Järgneb uue kaardi eeliste tutvustus ning kasutamise tingimused ja kirja lõpus seisab: «Kindlustage oma püsikliendisoodustused ka edaspidi ning valige uus Stockmann Mastercard!».

Seda teksti lugedes jääb paratamatult mulje, justkui muud võimalust polekski, kui praegune kaart uue Mastercardi vastu vahetada. «Võib-olla sõnastus on jäänud selline, kuid mõte ei olnud kindlasti see,» ütles seepeale Marge Türner.

Kui alguses pidi vana kaart kehtivuse kaotama juba 30. juunist, siis nüüd on üleminekuaega Türneri sõnul pikendatud 30. septembrini. 

Mõtlematult kliendiks

Swedbankis oma rahaasju ajav Sirje rääkis Tarbija24.ee'le, et vahetas Stockmanni krediitkaardi uue vastu välja juba veebruarikuus, kuid tegi seda üsna mõtlematult.

«Ma üldse ei ole kavatsenudki Nordea kliendiks hakata,» märkis ta. Sirje läks enda sõnul õnge, sest talle lubati, et tegemist on parema kaardiga, mis pakub senisest rohkem võimalusi ja soodustusi.

Nüüd häirib teda aga see, et Nordea helistab ja kutsub panka ning pakub kuldkliendi staatust, samuti saadab pank nüüd igakuiselt talle paberi peal nullarve, sest kaarti pole ta veel kasutanud.

Nordea Pank Eesti jaepanganduse juhi Olavi Pakkoneni sõnul ei ole koostööprojektis püüdlust kuidagi kliendi huvisid ära kasutada. «Mitte kedagi ei sunnita selle kaardi abil vastu tahtmist oma kodupanka vahetama,» ütles Pakkonen, lisades, et kõnealuse kaardi saamiseks ei pea omama Nordea arvelduskontot. 

Kes uut krediitkaarti endale ei soovi, saab siiski taotleda ka tavalist Stockmanni kliendikaarti ja seda oleks kaubamaja direktori Marge Türneri sõnul saanud teha juba siis, kui uut krediitkaarti pakkuma hakati. Kui praegune krediitkaart kaotab kehtivuse ja uue kaardi saamise soovi pole klient avaldanud, saab ta automaatselt tavalise püsikliendikaardi. 

Türneri sõnul on aga uue kaardi valinud inimesi päris palju, mis on omakorda hea uudis Eestis väikest turuosa omavale Nordea pangale. «Eesmärgid, mis me endale püstitasime, need me esimese paari kuuga ületasime,» kommenteeris Türner. Täpset klientide arvu pole osapooled veel avaldanud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles