TJA: leviprobleemid on seotud nutitelefonidega

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EMT 4G lokaalse testvõrgu avamine Solarise keskuses mullu veebruaris.
EMT 4G lokaalse testvõrgu avamine Solarise keskuses mullu veebruaris. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tehnilise järelevalve ameti kinnitusel ei ole neil informatsiooni selle kohta, et EMT on 4G-võrgu väljaehitamiseks kasutanud 2G- ja 3G-seadmeid. Küll aga võivad nutitelefonid tekitada tunde, nagu oleks levikvaliteet halvenenud.

Mitmes piirkonnas on mobiililevi sel kevadsuvel elanike sõnul halvenenud. EMT süüdistab leviprobleemides viletsa antenniga nutitelefone. Postimehe allika kinnitusel kasutas aga EMT 4G-võrgu väljaehitamiseks tänavu mais-juunis 2G- ja 3G-leviala katmiseks mõeldud seadmeid.

Tehnilise järelevalve ameti (TJA) peadirektori asetäitja Priit Soom kinnitas, et tegemist on spekulatsioonide ja mitte faktidega. TJA-l puudub informatsioon selle kohta, et EMT on 4G võrgu väljaehitamiseks kasutanud 2G ja 3G seadmeid.

«Kindlasti ei saa väita, et kuskil ei oleks levi halvenenud, kuid selle kohta ei ole ka tõendeid,» kinnitas Soom, kelle sõnul on õige väide, et nutitelefonide kasutamine võib tekitada tunde, nagu oleks levikvaliteet halvenenud.

«Arvestades sellega, kuidas nutitelefonide osakaal pidevalt kasvab, tuleb ka operaatoritel sellele mõelda, kuidas kasutajatele head kõnekvaliteeti pakkuda,» rääkis Soom.

Kui küsida tarbijakaitseametilt, kas inimesed on viimasel ajal kurtnud mobiililevi üle, palutakse pöörduda TJA poole.

«Meil selliseid pöördumisi eraldi välja tuua ei ole, mis ei välista, et mõni tarbija on meile ka sel teemal helistanud, kuid kuna see kuulub TJA pädevusse, siis ka nende poole oleme palunud pöörduda,» selgitas tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

«Tarbija kaebuste lahendamisega tegeleb tarbijakaitseamet,» kinnitas aga Soom. «Tarbijakaitseameti palvel kontrollib TJA sideteenuse toimimist, kuid selliseid pöördumisi on ennekõike olnud mobiilse andmeside osas,» lisas  ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles