Hesburgeri reklaam tekitas soomlastes pahameelt

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hesburgeri hamburger.
Hesburgeri hamburger. Foto: Peeter Langovits/Postimees

Soome lumelaua sõitja Fredu Sirviö pöördus avalikult Hesburgeri poole, kuna kiirtoiduettevõtte uues kampaanias näib väike poiss tarbivat eriti kaloririkast hamburgerit.

Nimelt korraldas Hesburger värskes 2013. aasta kampaanias võistluse, mille finaali pääsemiseks pidid kaks väikest poissi leiutama uue hamburgeriretsepti, kirjutab väljaanne Iltalehti. Reklaamis hoiab üks poistest käes hiiglaslikku juustuburgerit, milles on «lõpuks ometi piisavalt juustu ja peekonit».

Sirviö kirjutas seepeale pühapäeval Hesburgeri koduleheküljele avaliku kirja, milles kaebab, et lisaks muudele tervist kahjustavatele ainetele sisaldab kõnealune juustuburger 953 kilokalorit. Tema mõtteavaldus leidis Soomes suurt poolehoidu – postitust jagati veebis juba sama päeva õhtul üle 1200 korra.

Mees leidis, et seesugune kampaania on Hesburgerilt üsna valus löök. «Esiteks, mind häirib, et lapsi on kasutatud toidu reklaamnägudena. Kui uurisin toodete kohta üksikasjalikumalt, siis avastasin, et need sisaldavad üle saja erineva koostisosa, et nende seas on ained nagu naatriumglutamaat – asjad, pärast mille söömist ei ole su kehal hea tunne,» kirjutas Sirviö.

Iltalehti kirjutab, et mehe mure ja kiri on tänapäeva noorte halba tervist arvestades õigustatud. Soome laste ülekaalulisus on tõusnud viimasel kümnendil 8 protsendi võrra ja ületab 20 protsenti.

Hesburgeri tegevdirektori asetäitja Jari Vuoti ütles, et 2013. aasta kampaania käigus said kliendid ise uusi tooteid välja mõelda – nende võimalused selleks olid siiski piirangutega. Kampaania idee seisneski selles, et paralleelselt arendas ettevõte välja uusi tooteid. Võitjad valiti välja pakutud retseptide järgi.

«Juhindume kõikide toodete arendamisel kvaliteedist ja ohutusest. Hamburger sobib söömiseks siis, kui ta on osa tasakaalustatud toitumisest ja tervislikust eluviisist,» sõnas Vuoti.

Kui küsiti ligi tuhandekalorilise juustuburgeri reklaamimise kohta, vastas mees nii: «Kampaania oli suunatud kõigile soomlastele ja selle eesmärk oli panna meie Facebooki fänne aktiivselt uusi tooteid arendama.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles