Ostukeskused võitlevad masuga üha suuremate allahindlustega

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

Kaubanduskeskustes on lahti läinud tavapärasest suurem allahindluste ralli ning Kaubamaja andmetel on kaubast lahti saamiseks mindud ka seda teed, et müügihind jääb sisseostuhinnale alla.

Kaubamajas on praegu kampaania «Suur allahindlus» lisaallahindlus ning ettevõtte müügi- ja turundusdirektor Enn Pareli sõnul ületavad müügitulemused koguni ootusi.

«Samas on allahindlused sügavamad kui eelmistel aastatel, mis avaldab mõju marginaalidele - väga paljusid kaupu müüme täna allpool sisseostuhinda, kuid selline tegevus on vajalik, vabastamaks raha seisvate varude alt,» selgitas ta.

Ostetava kauba osas Pareli sõnul suuremaid muudatusi ei ole - peamiselt ostetakse soodushinnaga hooajatundlikke rõivaid, jalatseid ja muud moekaupa.

Lisaks Kaubamajale on allahindlused ka kogu Viru keskuses ning keskuse turundusjuhi Taivi Koitla sõnul on külastajaid praegu väga palju - eelmise aasta sama perioodiga võrreldes märkimisväärset langust ei ole.

Käibest saab tema sõnul rääkida aga siis, kui juuli lõpuni kestvad allahindlused läbi saavad. Varasemate kuude käibed Koitla kinnitusel siiski pöörast kukkumist ei näita.

Kristiine Kaubanduskeskuse turundusjuhi Kaidi Lauri sõnul on tänavu allahinnatud kaupa kordades rohkem, kui seda on seni nähtud. «Hakkab ära kaduma mentaliteet «uksele silt -70» ja tegelikult on alla hinnatud paar eset,» märkis ta.

Kaup ise on Lauri sõnul värskem - tavaliselt ei pakuta suvehooaja kaupu nii vara nii suure allahindlusega. Lisaks usub Laur, et majanduslangus muudab ka moodi, sest inimesed ostavad keskmiselt vähem ja kannavad ühte riideeset kauem.

Kristiine keskuses kukkus käive juunikuus tema sõnul aastatagusega võrreldes umbes 20 protsenti ning sama võib tõenäoliselt oodata ka juulis. «Kindlasti on sama tendents, mis oli kevadel, et palju vaadatakse ja vähe ostetakse,» rääkis ta.

Lauri sõnul tulevad inimesed poodi ja küsivad konkreetselt, kas mõnda väga head pakkumist ka on. Sageli jäädakse ootama lisaallahindlust.

Kristiine keskuses tegutsevate poodide andmetel on tänavused allahindlused mullusuvistest oluliselt suuremad, näiteks 30 protsendi asemel 50, 50 protsendi asemel 70 jne. Mõnes kaupluses on mullusuvise «kuni 50 protsenti» allahindluse asemel kõik kaubad poole võrra soodsamad.

Suur sooduskampaania on käimas veel näiteks ka Stockmannis, kus esialgse -40 protsendi asemel on nüüd välja kuulutatud -50 protsenti. Puhkusel viibiv Stockmanni kaubamaja direktor Marge Türner ei osanud aga praegu kampaania edukust kommenteerida. Allahindlused on veel näiteks ka Ülemiste ja Rocca al Mare kaubanduskeskuses.

Ootame ka lugejate tagasisidet: millised on teie tähelepanekud tänavuste allahindluste kohta? Kas tõepoolest leiab varasemast suurema soodustusega kaupa, mis on samas ka kvaliteetne? Olete te suveallahindlustelt endale midagi soetanud ja oma ostuga rahul?

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles