Paljud e-poed rikuvad seadust

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
E-poest ostmine peaks muutuma turvalisemaks.
E-poest ostmine peaks muutuma turvalisemaks. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tarbijakaitseamet kontrollis teises kvartalis 168 Eesti arvuti- ja tehnikakaupade e-poodi. Kontrolli tulemusel selgus, et paljud kauplejad ei täida seadusest tulenevaid nõudeid.

Ameti teatel esines rikkumisi 33 protsendil kontrollitud e-poodidest. Peamine rikkumine seisnes selles, et kauplejate kodulehtedel ei olnud tarbijatele müüdavate toodete kohta kogu teavet eesti keeles.

Tarbijakaitseseaduse järgi on kaupleja kohustatud andma tarbijale enne kauba omandamist eesti keeles üksikasjalikku, tõest ja arusaadavat teavet. See nõue kehtib kõikidele kauplejatele olenemata tootegrupist.

Kauplejad peavad avaldama info nii toote omaduste, kasutamistingimuste kui garantii kohta viimase olemasolul. Lisaks sellele peab tarbijat teavitama toote hinnast, tasumistingimustest ning lepingu täitmisest ja sellest tulenevatest õigustest, kohustustest ja vastutusest, sealhulgas kauba või teenuse suhtes pretensiooni esitamise võimalustest.

Mitmed kauplejad võtavad tehnikakaupade tooteinfo otse tootja, maaletooja või edasimüüja andmebaasist, jättes seejuures teabe eesti keelde tõlkimata. 

Lisaks tuletab tarbijakaitseamet jäätmeseaduse mõistes probleemtooteid (patareid ja akud, mootorsõidukid, elektri- ja elektroonikaseadmed, rehvid ja põllumajandusplast) müüvatele e-kauplejatele meelde, et neil on kohustus teavitada oma kodulehel tarbijaid kohtadest, kuhu nimetatud toodete jäätmeid tagastada.

Avaldada tuleb nii jäätmete tagastamiskohtade asukohad kui telefoninumbrid, millele helistades on võimalik saada asjakohast infot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles