Šokeeritud tallinlane: bussijuht riskis inimeste eludega

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussijuht nutitelefoniga.
Bussijuht nutitelefoniga. Foto: Lugeja foto

Tallinna elanikule Kristelile avanes möödunud nädalal bussis nr 16 mõtlemapanev vaatepilt – terve bussisõidu vältel oli nooremapoolne bussijuht ninapidi oma telefonis. Naisel tekkis küsimus, kuidas karistatake bussijuhte, kes inimeste eludega mängivad.

«See kõik juhtus eelmisel nädalal, 28. augustil kella ühe paiku päeval, kui ma töölt koju läksin,» lausus Kristel. «Sisenesin bussi eesuksest ning kuna seal oli meeletult rahvast, ei saanud ma bussijuhi kabiini juurest suurt edasi liikuda,» rääkis ta. «Mulle avanes väga mõtlemapanev vaatepilt, nimelt oli bussijuhiks noorem tumedate juustega meesterahvas, kes kirjutas iga mõne sekundi järel oma telefoni, nägin ka veel neid nutitelefonidele omaseid kollased-sinised sõnumite kastikesi.»

Kristeli sõnul sõitis bussijuht ka väga kiiresti. «Samuti ei jälginud juht eriti teed, kuna oli vaja ju trükkida kirjakesi,» täheldas ta.

«Meedias survestatakse ning materdatakse pidevalt autojuhte, kes roolis telefoniga rääkides  kaasreisija eluga riskivad, samas aga riskivad meie julged bussijuhid terve bussitäie inimeste eludega,» leidis Kristel.

Karistatav lisatasu vähendamisega

Naise väitel kestis ohtlik sõit terve tema bussis viibitud aja – Kadaka Selverist Koidu peatuseni. «Kuidas karistatakse neid bussijuhte, kes inimeste eludega mängivad?» tekkis tal küsimus.

Tallinna Linnatranspordi avalike suhete spetsialist Urmas Tooming ütles Postimehele, et ühissõidukite juhid ei tohi sõidu ajal telefoniga rääkida, sõnumeid saata ega tegelda millegi muu kõrvalisega. «Kui nad seda siiski teevad, on see karistatav - neil vähendatakse lisatasu,» kinnitas Tooming, kelle sõnul on selliseid juhtumeid ka varem ette tulnud ning juhte on siis ka karistatud.

Et aga bussijuhti karistada, peab konkreetne juhtum täpselt fikseeritud olema. «Antud juhul ei ole üles kirjutatud bussinumbrit, seega ei saa ka juhti tuvastada ega karistada,» nentis Tooming.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles