Olmetehnika veebipood esitab jätkuvalt eksitavat infot

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Esialgu kohustusliku majandustegevuse registristreeringuta tegutsenud ning olematut koostööd Swedbankiga reklaaminud veebipood olmetehnika.eu on vead osaliselt kõrvaldanud, kuid tarbijakaitseamet ei saa ettevõttega endiselt rahul olla.


Kuigi Technology Broker OÜ on alates 16. juulist majandustegevuse registris olemas ning teatas mõni nädal tagasi, et on kõik Tarbija24.ee juunikuises artiklis mainitud puudused kõrvaldanud, pole tarbijakaitseamet firma suhtes algatatud menetlust veel lõpetanud.

«Kodulehel esitatav teave pole siiani korrektne,» ütles ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialist Kadri Kauksi. Näiteks võib tema sõnul välja tuua selle, et kaupleja ei võimalda maksta kauba eest ette 50 protsenti, vaid nõuab 100-protsendilist ettemaksu.

Ettevõtte juhatuse liikmel Jakob Hoyeril on ettemaksu kohta aga oma nägemus. «Ehkki enamik Eesti e-poode nõuab 100-protsendilist ettemaksu, oleme meie vastavalt tarbijakaitse juhendile sisse seadnud ka paindlikumad maksevõimalused. Võtame iga klienti isiklikult ja püüame alati võimalikult palju vastu tulla,» ütles ta.

Tarbijakaitseameti esindaja sõnul ei saa siiski paindlikest maksetingimustest rääkida. «Ära on märgitud küll, et pikema tarneaja puhul on võimalik ettemaks 50 protsenti, kuid see ei tohiks sõltuda tarneajast,» ütles Kauksi.

Lisaks pole kaupleja andnud tarbijakaitseametile täpset vastust selle kohta, kas koduleheküljel esitatud koostöö Hansa Liisinguga on ikka tõeline. Nimelt on veebipoe tingimuste all ka tänase seisuga kirjas, et ühe võimalusena saab toodete eest tasuda Hansa Liisingu järelmaksuga. «Kaupleja väitis seepeale, et selle kohta on ta täpsema vastuse andnud Postimehe tarbijaportaalile Tarbija24,» ütles Kadri Kauksi.

Tegelikult andis firma Tarbija24.ee'le juunikuus selgituse Swedbanki Ego järelmaksu kohta, põhjendades valeinfo esitamist katki jäänud läbirääkimistega. Vastav info sai seejärel kodulehelt eemaldatud.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivase kinnitusel ei tee pank koostööd Technology Broker OÜ'ga. «Viimane kord, kui antud teemal suhtlesime, lubasid nad meie info kodulehelt eemaldada,» ütles Siilivask. «Juhime veelkord nende tähelepanu sellele ja palume neil info lehelt eemaldada.»

Veel ühe puudusena nimetas tarbijakaitseameti esindaja seda, et kaupleja annab kodulehel mõista, nagu oleks 14-päevane taganemisõigus nende poe eripära. Tegelikult kuulub see üldiste tarbija õiguste hulka.

Kadri Kauksi sõnul on ameti menetleja palunud ettevõttel korduvalt erinevaid asju veebilehel muuta, kuid muudatuste tegemise järel on lõpptulemus pigem hullem.

Technology Broker OÜ juhatuse liige Jakob Hoyer kirjutas Tarbija24.ee'le, et ettevõtte eesmärgiks on pakkuda parimat hinda turul, mis on ajal, mil Eesti majandus on «vabalanguses», väga raske.

«Läbi raskuste oleme siiski suutnud hinnaliidri positsiooni hoida ning oma moto-missiooni ellu viia. Ning ehkki «tegijal juhtub» ja mõned tarned on tõepoolest veninud, on kõik meie kliendid oma kaubad tähtaegselt või väikese hilinemisega kätte saanud,» selgitas Hoyer.

«Täname Tarbija24 toimetust, tarbijakaitseametit, kes on meid aidanud meie pakkumist tarbijasõbralikumaks arendada. Samuti konkurentsiametit abi eest hinnakonkurentsis. Ning loomulikult meie tarnijaid, koostööpartnereid ja kliente,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles