VALUUTAKURSID
0,774 EUR
USD
1,169 EUR
GBP
1,428 EUR
LVL
0,29 EUR
LTL
0,025 EUR
RUB
0,117 EUR
SEK
=
Kursid seisuga:
22.05.2013
MAKSUVÕLG
Maksuvõlglaste otsing:
SÜNNIPÄEV
22. MAI

Külli Teetamm, 37

näitleja

Harriet Toompere, 38

näitleja

Andrus Aug, 41

jalgrattur

Alo Põldmäe, 68

helilooja

Silvia Nagelmaa, 84

kirjandusteadlane

Hanno Tomberg, 46

ajakirjanik, ERRi juhatuse liige

Mai Treial, 61

poliitik

Enn Kaup, 67

polaaruurija

Jüri Kasesalu, 67

prokurör

Raivo Paavo, 67

ametiühingutegelane ja poliitik

Evelin Võigemast, 33

näitleja

1/1

foto: Ants Liigus

foto
http://f.postimees.ee/f/2009/06/11/193025t40h2568.jpg
http://f.postimees.ee/f/2009/06/11/193025t55h4b61.jpg
Ants Liigus

Ebatervislik toit võib põjustada depressiooni

Teadlased usuvad, et suurtes kogustes töödeldud toidu söömine suurendab depressiooni tekkimise riski.

Londoni Ülikooli Kolledži uurimisrühm leidis, et köögi- ja puuvilju ning kala söövatel inimestel esineb depressioon väiksema tõenäosusega, vahendab BBC.

3500 riigiteenistuja seas läbiviidud söömisuuringu tulemusi võrreldi viis aastat peale seda tehtud depressiooniuuringu omadega. Uurimisrühma sõnul on tegemist esimese Inglismaal läbi viidud uuringuga, mis seostab omavahel söömisharjumusi ja depressiooni.

Uuringus osalenud jagati ära kahte rühma: esimesse kuulusid need, kelle dieet koosnes peamiselt naturaalset toidust, mille hulka kuuluvad näiteks puu- ja juurviljad ning kala; teise rühma moodustasid inimesed, kes sõid peamiselt töödeldud toitu, näiteks magustoite, praetud toiduaineid, rafineeritud teravilju ja kõrge rasvasisaldusega piimatooteid.

Inimestel, kes sõid tervislikult, esines 26 protsenti väiksem risk hiljem depressiooni haigestuda kui neil, kes sõid peamiselt töödeldud toitu.

Teise tulemusena toodi välja, et ebatervislikult toitujatel on 58% võrra suurem võimalus depressiooni jääda.

Siiski ei suutnud teadlased välistada võimalust, et depressioonis inimesed söövadki ebatervislikumalt, ent uurijad usuvad siiski, et see ei mõjuta tulemuski kuigivõrd, kuna seost söömisharjumuste ja eelneva depressiooni diagnoosi vahel ei leitud.

Uuringu autor dr. Archana Singh-Manoux tõi välja võimaluse, et tulemused võivad olla mõjutatud ka elustiili faktorist, mida nad uuringus arvesse ei võtnud.

Veel pole selge, miks osad söögid suurendavad depressiooni riski või teised vähendavad, ent teadlased arvavad, et tulemused võivad olla mõjutatud põletiku või teiste haiguslike seisundite tõttu.

Toimetas: Eger Ninn
SAADA SÕBRALE
Sinu nimi:
Sinu meiliaadress:
Sõbra nimi:
Sõbra meiliaadress:
Saadetud!
Vaata sidusteemade katalooge
Loe kommentaare Lisa oma kommentaar
E-post Nimi