VALUUTAKURSID
0,774 EUR
USD
1,169 EUR
GBP
1,428 EUR
LVL
0,29 EUR
LTL
0,025 EUR
RUB
0,117 EUR
SEK
=
Kursid seisuga:
22.05.2013
MAKSUVÕLG
Maksuvõlglaste otsing:
SÜNNIPÄEV
22. MAI

Külli Teetamm, 37

näitleja

Harriet Toompere, 38

näitleja

Andrus Aug, 41

jalgrattur

Alo Põldmäe, 68

helilooja

Silvia Nagelmaa, 84

kirjandusteadlane

Hanno Tomberg, 46

ajakirjanik, ERRi juhatuse liige

Mai Treial, 61

poliitik

Enn Kaup, 67

polaaruurija

Jüri Kasesalu, 67

prokurör

Raivo Paavo, 67

ametiühingutegelane ja poliitik

Evelin Võigemast, 33

näitleja

1/1

foto: Panther Media/Scanpix

foto
http://f.postimees.ee/f/2010/06/02/379088t40h8017.jpg
http://f.postimees.ee/f/2010/06/02/379088t55h252f.jpg
Panther Media/Scanpix

Eksamite ajal tasub maiustada värskete viljadega

Puuvili hommikusöögiks ja suur portsjon toorsalatit praekõrvaseks on tõeliselt head valikud, kui soovid, et aju töötaks võimalikult vilkalt ja mälu oleks terav, selgub Düsseldorfi ülikoolis läbiviidud uuringust.

Igapäevaselt vähemalt 400 grammi erinevaid puu- ja juurvilju söövad inimesed said selles uuringus tunduvalt paremini hakkama head mälu, keskendumisvõimet ja verbaalset võimekust nõudvate ülesannete lahendamisega kui need, kelle puu- ja juurviljade tarbimine jäi alla 100 grammi päevas, kirjutab Journal of Alzheimer's Disease.

Nii näiteks näitasid suured puu- ja juurviljade austajad 20-30 protsenti paremaid tulemusi testides, kus hinnati mälu. Uurijate hinnangul peitub saladus puu- ja aedviljas leiduvates antioksüdantides, mille rohke tarbimine avaldab ajutegevusele soodsat mõju.

Uuring näitas, et inimestel, kes sõid puu- ja juurvilju alla 100 grammi päevas, oli antioksüdantide sisaldus veres palju väiksem kui aedviljasõpradel. Nii näiteks leidus porgandites ja tomatites leiduvaid väärtuslikke mõttetegevust ergutavaid karotenoide nende veres tervenisti 30 protsenti vähem. Ka C- ja E-vitamiinide sisaldus oli nende veres väiksem.

Antioksüdantide kasulikku toimet stressi vähendamisel tõdeti ka ühes Prantsusmaal tehtud uuringus, kus vaadeldi 70 täiskasvanu stressitaset. Ühele katsealuste grupile manustati antioksüdante sisaldavaid toidulisandeid, teisele mitte. Ehkki kõikide katsealuste stressitase oli enam-vähem ühesugune, ilmutasid antioksüdantide sööjad paremat keskendumisvõimet, neil jätkus rohkem energiat ning isegi nende meeleolu oli parem.

Toimetas: Kaire Kenk
SAADA SÕBRALE
Sinu nimi:
Sinu meiliaadress:
Sõbra nimi:
Sõbra meiliaadress:
Saadetud!
Vaata sidusteemade katalooge
Loe kommentaare Lisa oma kommentaar
E-post Nimi