Osa kliente kasutab kaubamajade lõhnatestreid kurjasti ära

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Meelis Tomson

Ehkki lõhnatestrid ehk avatud pudelid kaubamajade kosmeetikaosakondades on mõeldud selleks, et inimesed saaksid neid huvitavaid lõhnu kas selleks mõeldud paberilipikule või oma randmele nuusutamiseks lasta, kasutavad mõned inimesed seda võimalust kurjasti ära.


Hommik Stockmanni kaubamajas. Noor naine passib hetke, mil müüja leti tagant lahkub ja värvib kõrvalt võetud pulgaga oma huuled ära, süvenedes seejärel kauba uurimisse. Kui müüja mõne aja pärast taas selja keerab, võtab ta kalli lõhnavee ja piserdab sellega ennast üle. Ja nii edasi.

Või teine näide. Vanem mees passib lõhnariiulite vahel tükk aega ja kui müüja teisele poole läheb, laseb ennast ohtralt nii eest kui tagant lõhnaõliga üle.

«Teeks ka äkki nii? Hoiaks kosmeetika pealt kõvasti kokku,» võib nii mõnigi sellist pilti nähes mõtlema hakata.

Samasuguseid juhtumeid võib näha ka Tallinna Kaubamajas, kus hommiku esimesel tunnil tuleb müüjaid tükk aega mööda suurt ruumi taga otsida, kuid kindlasti teisteski kosmeetikaga kauplevates poodides.

Stockmanni kaubamaja direktor Marge Türner ütles, et selliseid nahaalseid inimesi on alati olnud. «Müüja peab tegelikult ise klienti märkama, minema tema juurde ja teda toodete valikul abistama. See peletaks eemale ka testrite kuritarvitajad,» lausus ta.

Stockmanni kaubamaja koosolekutel on aeg-ajalt ka seda küsimust arutatud. Nüüdki lubas Türner osakonnajuhataja tähelepanu sellele pöörata ja paluda tähelepanelikum olla.

Küsimusele, kuhu kaovad maaletoojate poolt lõhnadega kaasa antud väikesed lõhnapudelikesed, vastas Türner, et nende jagamise korra kehtestab maaletooja. Ta tunnistas, et ka Stockmanni kaubamajas on olnud pahandusi sellega, et müüjad testreid isiklikes huvides kasutavad, kuid ta avaldas lootust, et nad on sellest vajalikud õppetunnid kätte saanud.

Tallinna Kaubamaja juhtkond probleemi testimiseks antud kosmeetikatoodetega ei tunnista või ei taha tunnistada. Ilumaailma juhataja Inge Kuur ütles, et pole proovilõhnade ja muude toodete testrite kulu plahvatuslikku kasvu täheldanud. «Oleme selle kuluga arvestanud, sest klient soovib toodet enne ostu kindlasti proovida. Perspektiivis tuleb tänane testrite kulu meile müügituluna tagasi,» selgitas ta.

Ka teenindajate arvu kohta Ilumaailmas ütles juhataja, et see peaks olema optimaalne, arvestades klientide sisenemisi ja oste tundide lõikes. Siiski tunnistas ta, et päeva esimesel ja viimasel tunnil on tööl minimaalne arv teenindajaid, kuna ka kliente on sellal vähem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles