Stockmann ärgitas püsikliente alkoholi ostma

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stockmanni novembrikuu püsikliendilehes on alkoholireklaami hinnad ära parandatud.
Stockmanni novembrikuu püsikliendilehes on alkoholireklaami hinnad ära parandatud. Foto: Tarbija24

Tarbijakaitseamet leidis oktoobrikuu turujärelevalve käigus, et Stockmann rikkus alkoholireklaami seadust, näidates püsikliendilehes alkohoolse joogi tavahinda ning selle hinda püsikliendile.


«Reklaamiseaduse kohaselt ei tohi alkoholi reklaam sisaldada otsest üleskutset alkoholi ostma ega tarbima. Alkohoolse joogi müügihinda ei ole lubatud avaldada selliselt, et tarbijale on samaaegselt nähtavad alkohoolse joogi algne ja uus müügihind,» selgitas tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Tarbijakaitseamet leidis, et Stockmanni 2010. aasta oktoobrikuu püsikliendilehes avaldatud alkoholi reklaamid on seadusega vastuolus, kuna sisaldasid otsest üleskutset alkoholi ostma ning alkohoolsete jookide müügihinnad on tarbijale avaldatud algsete ja uute müügihindade näol.

«Tarbijakaitseamet saatis Stockmannile pöördumise, milles juhtisime nende tähelepanu reklaamiseaduses ja alkoholiseaduse sätestatud nõuete rikkumisele. Samuti soovisime saada nende ettepanekuid tekkinud olukorra lahendamiseks – ettevõtte kodulehel tehtavad muudatused ning mida kavatsetakse ette võtta edasiste rikkumiste vältimise osas,» kirjeldas.

Tarbijakaitseametile saatis Stockmann järgneva selgituse: «Sama oli juhtumas ka meie novembrikuu püsikliendivihikus, mis läks juba trükikotta. Saime õnneks õigel ajal jaole ja oleme seekord ning edaspidi seaduskuulekad. Nimelt, peale lõpliku trükifaili kinnitamist meie poolt, avastas Soome turundusosakonna assistent, et meil puuduvad alkoholipakkumiste topelthinnad ja lisas need sinna taas. Soomes, nimelt, asub meie viimane instants, kust suunatakse lõplikult kinnitatud failid trükikodadesse. Olukorra lahendamiseks oleme käesolevaks hetkeks eemaldanud oma kodulehelt kõik toiduosakonna pakkumised, kuna ainult alkoholi või osade lehekülgede eemaldamine ei olnud võimalik.»

Tarbijakaitseameti andmeil olid novembrikuu püsikliendilehes alkohoolsete jookide hinnad avaldatud kooskõlas reklaamiseaduse ja alkoholiseadusega.

Alkoholireklaami seadust rikkusid veel ka AS Estravel veebilehel avaldatud reklaamiga «Parimad veinisoovitused Finewine`ist» ning Pirita Veinipood nii vaateakna reklaami kui ka veebireklaamida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles