Eesti tervishoid on ELis hinna ja kvaliteedi suhtes parim

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tervishoid.
Tervishoid. Foto: Caro / Scanpix
Euroopa tervishoiuteenuste tarbijaindeksi (EHCI) järgi on Eesti Euroopa patsiendisõbralikemate tervishoiusüsteemide pingereas 11. kohal. Hinna ja kvaliteedi suhtes oli Eesti parim.

Eesti sai võimalikust 1000 punktist kokku 669. Kategoorias «Bang for the Buck», mis kajastab hinna ja kvaliteedi suhet SKP järgi, oli Eesti selge võitja, seisis Haigekassa veebilehel avaldatud teates.

Pingerea esimesel kohal olid 839 punktiga Holland, edasi tulid Taani, Austria, Luksemburg ja Rootsi.

«Eesti on märkimisväärselt parandanud tervishoiuteenuste üldist kättesaadavust: ooteajad on muutunud lühemaks ning paranenud on juurdepääs uutele ravimitele. Tundub, et valitsus on meie eelmise aasta soovitusi kuulda võtnud,» arvas ECHI teadusdirektor doktor Arne Björnberg.

Arenguruumi on Eestil ravimihüvitiste suuruse osas ja südame- ning diabeediravis.

Indeksit koostab alates 2005. aastast Rootsi organisatsioon Health Consumer Powerhouse koostöös Euroopa Komisjoniga. See hõlmab 31 riiki ning hinnanguid kuues põhivaldkonnas: patsiendiõigused ja -info, e-tervishoid, ooteajad, ravitulemused, süsteemi pakutavad võimalused ja ravimid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles