Veebilehekülje värvikasutus meelitab ostma

Ines Kuusik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Lääne kultuuriruumis on värvidega seostuvad psühholoogilised tajud vähem või rohkem sarnased. Seda võib ostjate mõjutamiseks edukalt ära kasutada ka veebikülje disaini juures, kirjutab Shopping Journal.

Põhilised värvid, mis ostjat emotsionaalselt mõjutavad:

  • Punane – haarab tähelepanu, mõjub erutavalt, paneb tundma energilise või näljasena. Kiirendab pulssi ja aktiviseerib ajuripatsit. Seda värvi kasutatakse logode ja üleskutsete juures.
  • Oranž – rõõmsameelne ja entusiastlik. Kombinatsioon agressiivsest punasest ja rõõmsameelsest kollasest. Kasutatakse «Osta», «Telli» jms üleskutsetega nuppude juures.
  • Sinine – turvaline ja usaldust äratav. Sobib äriteemalistele lehekülgedele, näiteks pankadele või laenupakkujatele.
  • Tumeroheline – seostub rahaga, stabiilsusega, jõukusega, «edukuse värv». Sobib finantsalastele veebikülgedele. Silmade jaoks kõige kergem värv.
  • Heleroheline – seostub puude, roheluse ja kevadega. Sobib näiteks meelelahutuslikele või puhkuseteemalistele lehekülgedele.
  • Kollane – mõjub optimistlikult. Sobib tähelepanu äratamiseks, seda eriti kontrastina teiste värvide suhtes.

Näiteks maailma suurima internetikaubamaja Amazon.com värvilahenduses on kasutatud palju usaldust äratavat ja kindlustunnet tekitavat sinist tooni, samas kui nupud, mis kutsuvad üles toodet ostma või ostukorvi lisama, on oranži värvusega.

Värvikombinatsioone võib Shopping Journali soovitusel kasutada ka vastavalt ostjatüübile. Näiteks punane ja oranž soodustavad emotsionaalseid oste, sinine ja roosa sobivad odavate hindade jahtijaile ning tumesinine ja tumeroosa sobivad traditsioonilistele ostjatele.

Samamoodi on piltuudisteportaali Daddu andmeil oma hittvärvid ka eri kaubandusharudel. Näiteks ilu ja kosmeetikakuabanduses on põhivärvideks noortele roosa ja eksklusiivsust rõhutavate kalliste toodete puhul must.

Suurema osa klientide jaoks seostub kiirusega punane värv, usaldusväärsusega sinine, kõrge kvaliteediga must värv, samas kui kollane ja oranž jätavad mulje, nagu oleks tegemist odava tootega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles