Oopkaup: kõrged marginaalid on kohaliku kaubanduse eripära

Ines Kuusik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Põllumajandus- ja kaubanduspoliitika asekantsel Andres Oopkaup.
Põllumajandus- ja kaubanduspoliitika asekantsel Andres Oopkaup. Foto: Liis Treimann

Et Eestis suhkru hind Soomega võrreldes kallim on peab põllumajandusministeeriumi asekantsler  Andres Oopkaup eelkõige turu väiksuse ja vastu võetud äriotsuste teeneks, kuid näitena iseloomustab see ka Eesti kaubanduse hetkeseisu tervikuna.

«Minu arvates on tegu korraliku vahendustasuga, mis muud. Ei julge öelda, et üksnes kasumi saamise eesmärgil, oma rolli võivad mängida ka Eesti väikesed kogused ja suur hulk otsuseid, mis on mingil hetkel ära tehtud ja mille tagajärgi me nüüd peame helpima,» selgitas Oopkaup.

See, et Eestis on suhkru hind tõusnud rohkem kui mujal Euroopa Liidus, näitab Oopkaupi hinnangul, et teised riigid on osanud paremini majandada.

«Meie suhkur pärineb ikkagi ülejäänud Euroopaga sarnaste suhkruvarustuspiirkondade käest. Kui varustuskanal on sama, variante väga palju ei ole.»

Suhkru hulgimüüjad toovad selgituseks põhjenduse, et Eestis lõppes kogu aastaks planeeritud suhkur ootamatu ostubuumi tõttu äkitselt otsa ning varude uuendamiseks tuli pöörduda EL väljapoole, kuna liidusisestel suhkrutootjatel on alates maikuust olnud suhkur otsas.  See aga omakorda tõi kaasa tollimaksu 410 eur/tonn, mis viis hinnad üles.

Oopkaupi sõnul on uskumatu, et ligi poole aasta kogused nii äkitselt otsa said. «Tarbimises ikka nii suuri hüppeid ei ole,» arvas ta.

Laiemas plaanis tooks Oopkaup hoopis sisse Eesti kaubandusturu kui terviku eripära, mille kohaselt vaevlevad suur osa kaubandusturul tegutsejatest suurte laenumaksete, intressikulude ning suurtest müügipindadest tulenevate püsikulude kaes.

«Kui poel on vaja ikka oma pind talvel ära kütta, siis kuskilt see raha peab ju tulema. Ja mulle on mulje jäänud, et inimesed järjest vähem ostavad asju mida just hädasti vaja ei ole, seega esmatarbekaubad on just see, millele kõrgemat marginaali üldse saab rakendada.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles