Toidukaupade hindu on hakanud vaatama rohkem inimesi

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poes tuleb hoolega hindu vaadata.
Poes tuleb hoolega hindu vaadata. Foto: Laura Oks

«Majandusalangus ja sissetulekute vähenemine on pannud oma kulutustest toidule huvituma ka need tarbijad, kes varem ei teadnud, kui palju nad toidule kulutasid, » ütles konjunktuuriinstituudi sotsioloog Lia Lepane.


Konjunktuuriinstituudi uuringutest selgub, et eelmisel aastal muutis oma toidukaupade ostu- ja tarbimisharjumusi 83 protsenti elanikest, kusjuures 60 protsenti tegi seda tunduval määral ja poes hakkasid hindu vaatama needki, kes seda varem ei teinud.

Eelkõige tähendab ostuharjumuste muutus seda, et sagedamini hakati vaatama hindu (65 protsenti vastanutest) ja ostma odavamat kaupa (54 protsenti).

Eelmisel aastal suurenes elanike arv, kes ostsid odavamat toidukaupa, vähendasid ostetava kauba koguseid ja käisid harvemini poes, ostsid talunikelt kogu talve kartulivaru ning hakkasid toidule kuluva raha üle täpsemat arvet pidama.

Täpse arvestusega tegeles mullu 15 protsenti elanikest, 67 protsenti teadis üldjoontes toidukulude suurust või suurusjärku, 17 protsenti ei olnud arvestust pidanud ja 1 protsenti see ei huvitanud.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles