Rimi: hind tõrjub kauba päritolumaa tagaplaanile

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lihalett.
Lihalett. Foto: Mihkel Maripuu

Toiduainetootjate,  -töötlejate  ja  kaupmeeste  hinnangul on hind muutunud jaetarbijatele  valikute  tegemisel  määravaks  ning  tõrjunud tahaplaanile kauba päritolumaa.

Eesti  tootjate,  töötlejate  ning  kaupmeeste  esindajate  seas läbiviidud küsitlus  näitas,  et kaheksa kümnest valdkonna tippjuhist näeb hinda kõige olulisema  ostuotsust  mõjutava  kriteeriumina.  Teisena  vaadatakse  kauba kvaliteeti, valiku langetamise juures on tähtsuselt kolmandal kohal bränd.

Rimi  Eesti  Food  AS  ostudirektori Vaido Padumäe sõnul on hinnatundlikkus majanduskriisi  ja  palgakärbete  ning  jätkuva ebakindluse loogiline järg. «Eesti  tarbija on praegu oluliselt hinnatundlikum kui mõni aasta tagasi ja ma ei näe siin lähiajal ootamas suuri muudatusi,» ütles Padumäe.

Tema  sõnul  ootab  eesti  tarbija  ka  madala  hinna  eest endiselt kõrget kvaliteeti.   «Hinnasurve   paneb   eelkõige   keerulisse   olukorda  Eesti põllumajandustootjad  ja  töötlejad.  Siinsed ettevõtjad ei suuda võistelda suuremate   dotatsioonide   toel   ning   suurtel   turgudel  saavutatavate mastaabiefektidega  opereerivate Euroopa suurtootjatega,» selgitas Padumäe.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles