Hinnad müügisaalis ja kassas erinevad kolmandikul juhtudest

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toidupoe kassa.
Toidupoe kassa. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Tarbijakaitseameti jaanuaris tehtud üle-eestilise hinnakontrolli tulemused näitasid, et kaupade hinnad müügisaalis ja kassas ei ühti kolmandikul juhtudest, kusjuures hinnaerinevused võivad olla nii tarbija kahjuks kui kasuks.

Hinnakontroll toimus 16.-20. jaanuarini 97 erinevas kaupluses, teatas tarbijakaitseamet. Igas kaupluses tegid tarbijakaitseameti inspektorid 25 tootega kontrollostu ning võrdlesid müügisaalis avaldatud hindade vastavust ostutšekile trükitud hindadega. Hinnad ei ühtinud 33 poeskäigul ehk 34 protsendil juhtudest.

Tarbija kahjuks erinesid hinnad 19 poeskäigul ning suurim erinevus ilmnes Tõrva Tarbijate Ühistu kaupluses Valga Konsum, kus saunamee hind kassas oli 2,35 eurot kõrgem kui müügisaali hinnasildil. Erinevusi tarbija kahjuks esineski enam Tarbijate Ühistute kauplustes (6 kontrollostul) ning Maximates (5 kontrollostul).

Samas oli ka kauplusi, kus hinnad erinesid tarbija kasuks – selliseid poode oli 14. Näiteks Tallinnas Linnamäe teel asuvas Maximas oli suusakinnaste maksumus kassas 3.30 euro võrra väiksem kui müügisaali hinnasildil. Erinevusi tarbija kasuks esineski kõige enam Maximates (6 kontrollostul) ja Rimides (5 kontrollostul).

Sarnast kontrolli tegi tarbijakaitseamet ka eelmise aasta septembris ning toonaste tulemustega võrreldes võib öelda, et hinnaerinevuste koguprotsent on tõusnud 23-lt 34-le. Oluliselt on tõusnud rikkumised tarbija kahjuks: 13 protsendilt pea 20 protsendile.

Seekordse hinnakontrolliga seoses algatas tarbijakaitseamet 13 väärteomenetlust ja määras trahve summas 429 eurot. Kuus menetlust on veel pooleli.

Nõuandeid tarbijale
• Kui kassast läbilöödud hinnad ei vasta müügisaalis avaldatud hindadele, võib tarbija ostust loobuda ja raha tagasi küsida.
• Ostutšeki võiks üle vaadata kassa juurest lahkumata, et võimalik probleem kohe avastada ja lahendada. Kui hinnapettus tuleb ilmsiks alles kodus, tuleks võimalikult kiiresti poodi tagasi pöörduda ja esitada pretensioon lepingust taganemiseks.
• Sarnastest hinnapettustest tuleks kindlasti teavitada ka tarbijakaitseametit, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles