Taksosõidu eest küsiti hingehinda

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Just siin, Balti jaama juures asuvas peatuses istus tallinlane Vladimir Zaitsev taksosse ega osanud aimatagi, et teda ootab pärast Lasnamäele jõudmist nii ehmatav arve.
Just siin, Balti jaama juures asuvas peatuses istus tallinlane Vladimir Zaitsev taksosse ega osanud aimatagi, et teda ootab pärast Lasnamäele jõudmist nii ehmatav arve. Foto: Peeter Langovits

80-aastane tallinlane pidi kümnekilomeetrise taksosõidu eest välja käima rohkem, kui maksab näiteks rongipilet Tallinnast Peterburi. Soolase hinna küsimine ei tähenda aga seaduserikkumist.


Vladimir Zaitsev jõudis rongiga Balti jaama peaaegu südaööl. Kuna kaasas oli raske pagas, otsustas ta koju, Lasnamäel asuvale Läänemere tänavale sõita taksoga. «Peatuses oli mitu autot ja võtsin välimuselt täitsa tavalise takso,» nentis Zaitsev. «Kõrval oli uhke mersu, kartsin, et see on kallis, ja valisin tagasihoidlikuma.»

Soodustus pensionärile

10,2 kilomeetri pikkuse sõidu eest soovis Traffic Oil OÜ taksojuht saada 64,10 eurot. Lõpuks lepiti kokku 40 euro peale – ülejäänu arvestas taksojuht maha, pakkudest pensionärist sõitjale justkui soodustust. Zaitsevi sõnul on ta varem taksoga sõites sama vahemaa läbimise eest olenevalt päevast ja kellajast maksnud 5–15 eurot.

«Taksojuht andis mulle ka tšeki 64,10 euro peale, aga mul oli rahakotis vaid 40 eurot ja ta tegi mulle allahindlust,» nentis Zaitsev. Taksojuhi antud tšekil seisab, et sõidu alustamise tasu on 6,50 eurot, kilomeeter maksab 5,50 eurot. Zaitsev tõdes: autos oli ka hinnakiri, kuid ta oli nii väsinud, et ei hakanud prille ette panema ja seda uurima.

2003. aastal asutatud OÜ Traffic on registreeritud Gennadi Ipatovi nimele. Ta ütles Postimehele, et vaba turg lubab taksoteenuseid osutavatel firmadel ise hinda määrata.

«Ma ei saa karistada taksojuhti, sest klient ise istus sellesse autosse, keegi pole teda sinna tirinud,» ütles Ipatov. «Hinnad erinevad üldisest tasemest? Ärgu siis istugu taksosse. Seda enam, et meie firmas tehakse pensionäridele tihti soodustusi. Mina sõidan ka taksot, vaatan, et eakas klient võtab oma värisevate kätega raha välja, ütlen talle: olgu, pole vaja. Tema ise aga käib peale.»

Selle firma taksot pole võimalik ette tellida. Samas on Ipa­tovi sõnul neil ka püsikunded, kelle jaoks kehtivad teised tariifid. «Minge poodi, seal on hinnad üles krutitud! Bensiin aina kallineb, me oleme sunnitud hindu tõstma,» ütles ta vastuseks küsimusele, miks nemad just sellist summat küsivad.

Hääletamine jalgadega

«Taksoga sõidavad rikkad inimesed, vaesed sõitku ühistranspordiga,» lisas Ipatov. «Meie autosid on kontrollinud ka mupo, transpordiametist on öeldud, et mingeid pretensioone pole.»

Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liige Lembit Poolak ütles, et klient peaks esmajoones pöörama tähelepanu hinnakirjale. «Kui klient pole vaadanud hinda, siis sõidu lõpus on seda teha hilja ja mõttetu,» nentis ta. «Kui inimene tellib näiteks restoranis lõuna ja ei vaadanud hindu, siis on see ju tema probleem.»

«Meil on vaba turg, hinnapoliitika paneb paika firmaomanik ja on tema õigus määrata, palju ta teenuste eest võtab,» selgitas Poolak. «Kuid inimesena mõistan, et selline hind taksosõidu eest on liiast, südametunnistus peab siiski ka olema.»

Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Siiri Erala ütles, et hinna moodustamine on Eestis küll vaba, kuid tarbijat tuleb neist teavitada.

«Kui kõnealusel taksol oli hinnakiri olemas ning kliendil oli võimalus sellega tutvuda, siis selles suhtes on kõik korrektne,» märkis ta. «Tarbijal on ka õigus n-ö hääletada jalgadega – kui see hind ei sobi, saab valida teise taksofirma.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles