Mobiilihelinate pakkuja püüab kliente surmatestiga

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment veebilehelt surmatest.com.
Fragment veebilehelt surmatest.com. Foto: Postimees.ee

Möödunud aasta lõpus IQ-testi abil ebaausa võttega kliente tasulise teenusega sidunud firma on avastanud uue, suhteliselt õõvastava mooduse raha teenimiseks.


«Vaata, mis päeval sa sured?» - just nimelt sellise üleskutsega reklaami on nii mõnelegi veebilehele üles riputanud Portugali mobiilimängude, -helinate ja taustapiltide pakkuja Total Tim Servicos de Telecomunicacões Moveis e Afins, kelle IQ-testi Eesti tarbijakaitseamet aasta alguses ära keelas.

Muu seas võib eestikeelset reklaami kohata nii ingliskeelsete autouudiste portaalis motorauthority.com kui ka ühe online-sõnaraamatu veebilehel. Lisaks timuka pildile surnuaia taustal ehmatab reklaam ka aeg-ajalt kostuva hauataguse naeruga - tõsi küll, seda vaid siis, kui arvutil on kõlarid ja heli on sisse lülitatud.

Reklaambännerile peale klikkides avaneb surmatesti veebileht, kus sarnaselt IQ-testiga on taas kümme küsimust, mis sedapuhku puudutavad vastajat ennast.

Kõigepealt küsitakse nime ja sünnikuupäeva, järgmisena pikkust ja kaalu, siis järgnevad küsimused treenimisharjumuste, stressi, depressiooni, hommikusöögi söömise, unetundide, arstilkäimise, suitsetamise, alkoholi tarbimise ning südame-veresoonkonna haiguste ajaloo kohta peres.

Tulemuste ehk oma arvatava eluea teadasaamiseks tuleb paraku sisestada oma telefoninumber, mis jällegi tähendab liitumist perioodilise teenusega, mis maksab 27 krooni nädalas. IQ-testiga võrreldes tundub küll, et teenusega liitumise info on selgemalt välja toodud.

Varem samal teemal: Surmapäeva ennustavad portaalid tekitavad rootslastes pahameelt

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles