Tehnikavidinaga hätta jäänud mehed kasutusjuhendit ei loe

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uuring näitab, et mehed helistavad naistest sagedamini enne tehnikaseadme kasutusjuhendi lugemist infoliinile.
Uuring näitab, et mehed helistavad naistest sagedamini enne tehnikaseadme kasutusjuhendi lugemist infoliinile. Foto: Caro / Scanpix
Tehnikavidinate kasutamise teemalist infotelefoni haldav Suurbritannia firma Gadget Helpline leidis klientidelt saadud kõnesid analüüsides, et mehed ja naised lahendavad tehnikaga tekkinud probleeme erinevalt.

Näiteks ei lugenud 64 protsenti meestest enne infotelefonile helistamist seadme kasutusjuhendit, samas kui naissoost helistajatest jättis juhendi lugemata vaid 24 protsenti, kirjutab BBC News.

Hämmastavalt paljudel juhtudel oli infotelefonile helistanutel vaja seade lihtsalt vooluvõrku ühendada või sisse lülitada. Seda liiki juhiseid vajas 12 protsenti infoliinile helistanud meestest ja seitse protsenti naistest.

Uuringu aluseks on 75 000 kõnet, mis Gadget Helpline sel sügisel kuu aja jooksul sai. Enamik infoliini klientidest on vanemad kui 35-aastased.

Naisklientide kõned kestsid keskmiselt 32 protsenti kauem kui meessoost abivajajatega peetud telefonivestlused, kuid ometi eelistab 66 protsenti infoliini personalist just naisklientidega tegeleda.

Psühholoog Joanna Bawa ütles BBC Newsile, et sugupooled suhtuvad elektroonikaseadmetesse erinevalt. Mehed käsitlevad neid kui midagi, mida nad mõista ja endale allutada soovivad, samas kui naised hindavad seadmeid eelkõige nende kasutamisest saadava praktilise kasu järgi.

Kõige rohkem kõnesid tehakse infoliinile esmaspäevahommikuti ja jõulude ajal. Enim vajavad helistajad abi seadmete omavahel «suhtlema» saamisel ja alles hiljuti turule tulnud vidinate kasutamise osas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles