Popkorniports võrdub mitme burgeriga

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kinoseansi ajal söödud popkorn ja joodud limonaad annavad sama palju kaloreid kui kolm hamburgerit.
Kinoseansi ajal söödud popkorn ja joodud limonaad annavad sama palju kaloreid kui kolm hamburgerit. Foto: Reuters / Scanpix

Tarbijaõiguste eest võitlev USA organisatsioon CSPI lasi hiljuti uurida kinodes müüdavate popkorniportsude toiteväärtust. Selgus, et ports süütu näksina näivat popkorni ja sinna juurde kuuluv limonaad annavad kokku sama palju kaloreid kui kolm hamburgerit.

Täpsemalt on limonaadiga allaloputatud popkorniportsus 1610 kilokalorit. Kolesterooli tõstvaid küllastamata rasvhappeid sisaldab selline vahepala 60 grammi. Antud tulemused sai CSPI Ühendriikide suurima kinoketi Regal müüdava popkorni combo-paki analüüsidest, kirjutas Msnbc Today.

Testid läbisid veel AMCi ja Cinemarki pakutud näksid ning tulemused polnud kuigivõrd paremad ka seal.

CSPI juures töötav toitumisteadlane Jayne Hurley ütles, et kahetunnisel kinoseansil istumine ei võrdu sugugi Mount Everesti tippu ronimisega, kuid ometi pakuvad kinod külastajatele just sellisele pingutusele vastavaid eineid. Miks nad seda tegema peavad, küsis ta.

Kinojuhtide vastus on ühene – nad lihtsalt annavad inimestele seda, mida nad ihkavad.

CSPI tegi sarnase uuringu ka 1994. aastal ja siis vastasid mitmed kinod kriitikale sellega, et lisasid oma näkside menüüsse tervislikumaid valikuid. Kuid filmihuviliste huvi jäi väheseks, väidavad kinod.

«Meie kino külastajad ei võtnud neid alternatiive kuigi hästi vastu,» märkis kinoketi Regal esindaja Greg Dunn ja lisas, et praegune valik peegeldab klientide eelistusi.

Dunni andmetel käivad ameeriklased kinos keskmiselt kuus korda aastas. «Kinodes pakutav popkorn ja snäkid pole mõeldud igapäevasesse toiduvalikusse, need on pigem maiuspalad,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles