Reisijad küsivad Estonian Airilt agaralt hilinemishüvitist

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Margus Ansu

Estonian Airile laekunud hilinemishüvitise taotluste arv on viimastel kuudel kasvanud.


Selle üks põhjus võib olla majanduskriis, ütles lennufirma kaebuste käsitleja. Estonian Airi lennud tema sõnul eriti hilinenud ei ole. Kasv võib olla tingitud ka mullu novembris tehtud Euroopa Kohtu otsusest, mis kinnitas, et 2005. aastal jõustunud ELi eeskirjade kohaselt mitu tundi hilinenud lendude reisijatel tõepoolest on õigus hüvitist saada.

Tugevasti üle poole Estonian Airile laekunud hilinemishüvitise taotlustest on kaebuste käsitleja sõnul aga alusetud. Suure alusetute taotluste osatähtsus võib olla tingitud sellest, et hüvitise saamise asjaolud pole väga täpselt määratletud.

Euroopa Kohtu tõlgenduse kohaselt ei pea lennufirma hüvitist maksma siis, kui hilinemine oli tingitud erakorralistest asjaoludest, mida see poleks suutnud vältida, isegi kui oleks võtnud selleks kõik mõistlikud meetmed. Tehnilised probleemid ei kuulu erakorralistest asjaolude hulka, kui ei ole tingitud juhtumist, mis ei seostu lennufirma normaalse tegevusega, näiteks sabotaažist.

Hüvitise suurus sõltub lennu pikkusest, selgitas Estonian Airi kaebuste käsitleja. Kui lennu pikkus on 0-1500 kilomeetrit, siis saab hüvitist 125-250 eurot. 125 eurot saab kahetunnise, 250 eurot üle kolmetunnise hilinemise puhul. Kui lennu pikkus on 1501-3500 kilomeetrit, siis jääb hüvitis vahemikku 200-400 eurot. Üle 3500 kilomeetri pikkuste lendude hilinemisel saab hüvitist 300-600 eurot.

Kui avaldus on põhjendatud, siis selle esitamisest hüvitise saamiseni kulub alla kuu aja.

Seda, kui palju taotlusi ja mis kogusummas on rahuldatud, Estonian Air avaldama ei soostunud. See olevat ärisaladus, mida konkurendid ei tohi teada saada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles