Kilekotivahetus - nädalaga 2 miljonit plastkotti ringlusest välja

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

Kuu aja pärast, 19.-25. aprillil toimub üle-eestiline kilekotivahetuskampaania Minu Roheline Samm, mille raames jagatakse Tallinnas, Tartus ja Pärnus laiali 6 200 tasuta tekstiilkotti. Paralleelselt saavad kõik soovijad tuua kodust ära oma vanad kilekotid, mis suunatakse ümbertöötlemisse.


Kampaania ja kilekottide kokkukogumine toimub viies erinevas Rimi kaubanduskeskuses ja Solarises.

Igale osalejale antakse kaks tekstiilkotti, millest üks tuleb omakorda edasi anda - nii kaasatakse kampaaniasse kokku 3 100 tekstiilkottide jagajat.

Seesugune kontseptsioon võimaldab kampaania korraldajate teatel panna inimesi rohkem mõtlema kilekoti kui probleemi peale. Igal aastal sureb kilekottide tagajärjel ligi miljon looma ja lindu. Peamiselt mõjutab plast mereelustikku.

Kuigi kaubanduskeskustes on kilekoti kõrvale tekkinud märgatavalt alternatiive, on loodussõbralike kottide kasutamine veel pigem algusjärgus. Statistika kohaselt kasutab keskmine Eesti inimene aastas 300 kilekotti, millest taaskasutusse või ümbertöötlemisse jõuab vaid murdosa.

Kilekotte toodetakse toornaftast ning sünteesiprotsessi tulemusena saadakse tugev või pehme materjal. Kilekott on napilt ühe generatsiooni vanune, kuid saanud selle aja jooksul prügi sünonüümiks.

Seda peamiselt seetõttu, et tänu oma mugavusele on saanud kilekott väga laialdase kasutuse kõikidel elualadel, kuid kilekoti lagunemine on väga pikk protsess, näiteks meres ta ei lagunegi. Esimest korda pööras laiema avalikkuse tähelepanu kilekottide kahjulikkusele eelmisel aastal toimunud Killerkoti kampaania.

Kilekotivahetuskampaania korraldajateks on GreenStep OÜ ja Killerkoti kampaania meeskonnad. GreenStep OÜ on ettevõte, mis pakub laias valikus keskkonnasõbralikke kandekotte. Killerkoti meeskonna taga on noorte organisatsioon JCI GO Koda, mis tegeleb keskkonnateadliku käitumise suurendamisega läbi liikmete isikliku eeskuju, projektide, teavitustöö ja rahvusvahelise suhtluse.

Kampaania peasponsorid on AS EMT ja Rimi Eesti Food AS. Kampaaniat toetavad Tootjavastutusorganisatsioon OÜ, AS Põltsamaa Felix, Eesti Maaülikool ja Erakond Eestimaa Rohelised. Meediapartnerid on AS Trio LSL ja AS Postimees.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles