Luksusmaasturi remont muutus õudusunenäoks

Nils Niitra
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taanlane Michael Rasmussen ütleb, et ei jäta enne jonni, kui tema auto korda saab.
Taanlane Michael Rasmussen ütleb, et ei jäta enne jonni, kui tema auto korda saab. Foto: Kristjan Teedema

Kõigi arvete väljaprintimine võtab omajagu aega – Taani laevaehitusinsener Michael Rasmussen hindab Volkswagen Touaregi maetud raha 300 000 kroonile.



Võrdluseks – see kasutatud Touaregi maastur maksis Rasmussenile 2008. aastal 325 000 krooni. Kui kogu see raha oleks läinud asja ette ja Touareg töötaks kenasti, ei oleks Rasmussenil vajadust advokaadi ja ajakirjanikuga suhelda.

Aga autol on endiselt vigu, mida Volkswageni Jõhvi esindus Viru Rahvaauto pole suutnud parandada. Rasmussen loetleb töid, mida ei olnud kas üldse vaja teha või mille tegemine ei parandanud vigu.

Näiteks lukksepatööde eest maksis mees üle 26 000 krooni, generaatori vahetamise eest üle 10 000 krooni, mootori remondi eest ligi 30 000 krooni ja nii edasi – remondile Viru Rahvaautos on kulunud üle 100 000 krooni.

Lisaks on Rasmussen käinud oma autot parema lootuses diagnoosimas teistes autoremonditöökodades ja kandnud enda väitel korduvalt reisikulusid, et tulla ja võtta vastu ükskord ometi täitsa korras auto ning anda see siis uuesti remonti ja lennata kodumaale tagasi.

Nüüd kulub raha ka advokaadile. Rasmussen arvutab, et koos saba ja karvadega on selle Touaregiga seotud jama läinud maksma 150 000 – 200 000 krooni – ülejäänu on tavapärane auto hooldusega seotud kulu.

Inseneri kõrv ja silm

Rasmussen on insener, mis muudab ta Viru Rahvaauto jaoks tavapärasest mõnevõrra ebamugavamaks tegelaseks. Aga ka tavainimene saaks aru, kui auto masina kütusekulu on maanteel 16–17 liitrit saja kilomeetri kohta, mida on isegi maasturi kohta palju. Ja ka mootori õlitemperatuur on tavapärasest kõrgem.

Taanlase ainus soov on saada Touareg korda, aga Viru Rahvaauto pole mehe väitel sellega kahe aasta jooksul hakkama saanud. Istume autosse, Rasmussen keerab rooli ja mootori pöörded hakkavad tõepoolest kõikuma. «Kui te tahate autot parkida, hakkab auto hüppama,» seletab ta. Hüppama Rasmussen autot siiski ei saa.

Autot vaevavad Rasmusseni jutu järgi muudki hädad. «Lasin pärast viimast remonti ühes teises ettevõttes diagnostika teha ja kui ma masinale järele läksin, oli diagnostikaraport registreerinud kolm viga.»

Rasmusseni Touareg on suur müsteerium. «Läksin autole järele, tegime testisõidu ja pärast umbes saja meetri läbimist hakkasid põlema igasugu alarmlambid, kaasa arvatud mootori alarm,» selgitab ta. «Siis nad uurisid uuesti autot ja siis ma lendasin jälle Taanist kohale – tegime testsõidu ja jälle selgus, et tehnilised probleemid pole lahendatud.»

Rasmussen ütleb, et normaaloludes viinuks ta auto Taani ja lasknuks seal korda teha. «Aga see juhtum siin ei ole ainult minu probleem – see puudutab ka Eestis elavaid inimesi, sest mina ei ole ainus, keda kompaniid pügavad,» lisab ta.

Rasmussen nõuab, et Viru Rahvaauto, mis ei saanud masinat ise korda, lubaks teha remondi oma kulu ja kirjadega mõnes pädevamas firmas. Viru Rahvaauto muidugi arvab asjadest teistmoodi.

Tunnistavad vigu

Ettevõtte juhi Ilmar Auna sõnul oli ka Viru Rahvaauto huvi saada Touareg Rasmusseni arusaamisele vastavasse korda. «Aga see huvi sai väga hästi torpedeeritud sel momendil, kui meile tuli advokaadilt jaanuari algul nõudekiri,» lisab Aun. «Oleme olnud pärast seda sõna otseses mõttes täielikus kaitsepositsioonis, me ei taha käia välja mingisuguseid veksleid ja me ei taha ausalt öeldes võtta seda autot remonti ka mingite muude asjadega.»

Aun tunnistab, et esindus on teinud vigu, aga need vead said soodustusega kaetud. «Mis puudutab seda mootori pöörete kõikumise probleemi, siis seda on ta serveerinud mitmel pool erinevat moodi,» räägib Aun. «Kui me üritame seda autot siin remontida, siis meie seda kõikumist kätte ei saa, aga tema tuleb siia ja viimane kord nägi kurja vaeva, et pöörded kõikuma saada.»

Aun väidab, et Rasmussenile ei ole esitatud ühegi krooni ulatuses arvet nende auto vigade eest, mida pole suudetud üles leida. Auna jutu järgi väidab Rasmussen, et Touaregil on tehaseprobleem ja see tuleks lahendada tehase kulul. «Mina aga ütlen, et autol, mis käib seitsmendat aastat, on tehasegarantii ammu lõppenud, läbisõit on 126 000 kilomeetrit ja sel on olnud vähemalt kolm peremeest,» räägib Aun. «Selle auto hooldusajaloos on ka

auke. Sellisele autole ei saa parimagi tahtmise juures anda tehasegarantiid.»
Rasmussen on pöördunud juba ka tarbijakaitseameti poole, mis alustas mehe advokaadi Klen Lausi andmetel menetlust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles