Süsteemiviga sundis Elisa kliendi läbi kadalipu

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Tarbija24

Elisa tegi suve hakul valitutele pakkumise proovida M-internetti poole hinnaga, lubatud soodustuse saamine osutus aga ülimalt keeruliseks, vähemalt Tarbija24`le oma muret kurtnud Madis Kuuse puhul.

Esialgu sujus kõik suurepäraselt: naisterahvas helistas ja tegi pakkumise, Kuusk võttis selle vastu ja pärast jaanipäeva saabus leping kulleriga ukse taha. Mured algasid siis, kui tuli arvete maksmise aeg.

Kuigi juunis oli Kuusk Elisa M-interneti ehk Mint`i kasutaja vaid kaks päeva, sai ta juuli esimestel päevadel arve kogu kuu eest, lisaks polnud arvestatud lubatud 50-protsendilist soodustust.

«Pöördusin kohe pretensiooniga Elisasse Magistrali keskusesse. Seal noormees ütles, et asi oli absoluutselt valesti vormistatud,» rääkis Kuusk.

See oli mehe esimene kaebus Elisale ja enne kui pealtnäha lihtne vormistamisküsimus lahenduse sai, tuli tal mobiilifirmale erineval moel kaebusi ja pöördumisi teha vähemalt seitse korda. Iga kord lubati talle kohe vastata ja asi korda ajada.

Arveid peatada ei saa

Lubadustest hoolimata tulid Kuusele arved ning mõne aja pärast ka hoiatused, et kui ta arveid ära ei maksa, siis pannakse tal internet kinni ja tema andmed edastatakse krediidiinfole.

Hoiatavad kirjad ei lakanud ka pärast seda, kui Elisa esindaja Tarbija24 päringust kannustatuna Kuusele helistas, vabandust palus ja ütles, et arved on nullitud.

«Õhtul sain netti ja oli saadetud sõnum, et arved on maksmata ja me teeme seda, toda ja kolmandat. Kui ma tegin lahti iseteeninduse, siis ka sealt vaatas mulle vastu minu võlg,» kirjeldas Kuusk.

Taas pidi mees tõstma telefonitoru ja selgitust küsima. «Öeldi, et need arved on täielik jama ja nad ei saa neid peatada, sest neid saadab masin ise.»

Kontrollimatutele jõududele osutas Elisa esindaja ka oma esimeses telefonikõnes Kuusele. «Siis käis jutt sellest, et nende klienditeenindajad on kõik õigesti teinud ja et viga on süsteemis. Ja pärast mina mõtlesin selle peale, et kui viga on süsteemis, siis on minusuguseid ikka päris palju. Ma arvan, et see süsteem ei vea ainult mind alt.»

Kõiges on süüdi süsteem

Vigase süsteemi kaela ajas Kuuse mured Elisa ka oma ametlikus kommentaaris: «Elisa vabandab väga kliendi ees, sest süsteemi vea tõttu ei läinud soodustused peale.» Miks mehe pretensioonidele vastamine niivõrd kaua aega võttis, mobiilifirma Tarbija24`le pikemalt ei selgitanud. Küll aga märkis Kuusele vabandava kirja saatnud klienditeenindaja, et vastuse andmine viibis prognoositust suurema töökoormuse ja puhkuste tõttu.

Suhtekorraldusjuhi Marika Raiski sõnul saavad nad klientidele vastamisega tavaliselt ikka kiiremini hakkama.

«Juba seadusest tulenev vastamise tähtaeg on 15 päeva ja selle aja jooksul saadetakse siis põhivastus ära või kui seal on mingi suurem tehniline probleem, saadetakse vahevastus,» selgitas Raiski.

Kuuse vaeva heastamiseks pakkus Elisa talle Mint`i veel kolmeks kuuks ja seda täiesti tasuta. Kuigi M-internetiga oli mees igati rahul, keeldus ta pakkumisest ja lõpetas lepingu.

«Ma sain väga ebameeldiva kogemuse ja leian, et see on uus klienditeeninduse tasand. Nad ise tulid mulle pakkuma, mina ei käinud neil, müts näpus, sabas,» märkis Kuusk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles