Haigla nõuab eriarstile soovijatelt ettemaksu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
E-konsultatsioon võiks asendada eriarstiabi vastuvõtte.
E-konsultatsioon võiks asendada eriarstiabi vastuvõtte. Foto: SCANPIX

Kui varem võis patsient Ida-Tallinna keskhaiglas eriarsti tasulisse vastuvõttu minnes maksta raha vahetult enne arsti juurde minekut, siis nüüd peab maksma ühe ööpäeva jooksul pärast registreerimist. Vastasel juhul tema visiit tühistatakse.

Sellise üllatuse osaliseks sai eelmisel nädalal pensionärist tallinlane Tea Tammaru. «Mul ei olnud aimugi, et pean selle raha kohe tasuma, kuigi arsti külastuseni on veel kolm nädalat aega,» ütles ta.

Tammaru märkis, et haigla suudab sellise korra abil ehk  tõesti mõnevõrra tühivisiitide arvu vähendada. «Aga see solvab mind kui inimest, kes on kogu aeg arstivisiidi eest korralikult maksnud ja kohal käinud,» ütles Tammaru. Keskmiselt maksab tasuline arstivisiit 215–250 krooni, kallimad visiitide hinnad küündivad 700 ja 800 kroonini.

Ida-Tallinna keskhaigla (ITK) läks uuele süsteemile üle septembri alguses ja see puudutab vaid tasulist visiiti. Uue süsteemi järgi tuleb patsiendil maksta tasulise eriarsti vastuvõtu eest ülekandega ühe ööpäeva jooksul pärast registreerimist. Varem maksti tasu vahetult enne arsti juurde minekut haiglas registratuuris.

Tammaru häiris ka see, et kuna tal kodus internetiühendust pole, pidi ta panka ülekannet tegema minema. «Väntsutavad haige vanainimese päris ära,» ohkas ta. «Lisaks pidin veel 15 krooni teenustasu maksma.»

Ida-Tallinna keskhaigla klienditeeninduse osakonna juhataja Lea Kariku sõnul oli muudatus suures osas tingitudki just tühivisiitidest – patsient jättis tulemata ega andnud haiglale arstiaja vabanemisest isegi teada. «Samas oli vastuvõtt broneeritud, tervishoiutöötaja ootas ja teised patsiendid ei saanud vastuvõtule,» rääkis ta.

Haiglal on päevas keskmiselt 2000 visiiti, neist kümnel protsendil jätavad patsiendid tulemata. See tähendab, et 200 korral istuvad arstid niisama ja ootavad. «Millegipärast on inimesed näiteks juuksuri või kosmeetiku aja äraütlemisega oluliselt kohusetundlikumad,» märkis ITK turundus- ja kommunikatsioonijuht Svea Talving.

«Nüüd, kui patsient broneerib tasulise vastuvõtu aja, tasub ta vastuvõtu eest ära ja tuleb vastuvõtule. Patsient ei pea enam minema registratuuri, seisma järjekorras, et maksta, vaid saab minna kohe arstikabineti ukse taha,» selgitas Karik.

Tasulise arstivisiidi ettemaksu on kaalunud ka Tartu Ülikooli kliinikum ja Lääne-Tallinna keskhaigla (LTKH). «Praegu ei ole meil visiiditasu ettevõtmine veel tehniliselt võimalik,» ütles TÜ kliinikumi avalike suhete juht Kristi Tael.

LTKH ravijuht Imbi Moks ütles, et on kaalunud mõtet kehtestada ettemaks juhul, kui patsient registreerib end arsti vastuvõtule digiregistratuuris. «Visiiditasu ettemaksmine on distsiplineeriva iseloomuga tegevus ja sellega väheneb nende patsientide arv, kes vastuvõtule ei tule,» põhjendas Moks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles