Reinsalu: patsiendi ja arsti tülid vajavad uut lahendusviisi

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmas Reinsalu.
Urmas Reinsalu. Foto: Liis Treimann / Postimees

Riigikogu sotsiaalkomisjoni esimees Urmas Reinsalu ütles inimkeskse tervishoiu teemal toimunud arutelul, et tundlik suhe arsti ja patsiendi vahel peaks olema paremini paika pandud.

Tervishoiu hindamine võlaõigusseaduse raamistikus pole ennast õigustanud ja vaja oleks efektiivset kohtueelset konfliktide lahendamise süsteemi.

See peaks olema võimalikult erapooletu. Praegu tugineb ka kohtunik otsuse langetamisel ekspertide hinnangule, mis ei pruugi alati patsiendi vaatevinklist õiglane olla. Kaasata tuleks teisigi spetsialiste.

Süsteem peaks olema selline, mis motiveeriks arste oma äpardumistest ise teada andma ja mitte neid varjama. See, raha, millest hüvitatakse ravivigu, võiks Reinsalu sõnul olla haigekassast eraldi, näiteks arstide kutsekindlustuse näol. Praegu tuleb raha samast süsteemist.

Teiseks oleks abiks kvaliteedi lisatasu süsteem, mis muudaks parema teenuse osutamise arstile ka materiaalselt kasulikuks. «Kohustuse hinnata ravi kvaliteeti võiks panna haigekassale, mis praegu sellest üldse ei huvitu,» lausus Reinsalu. See eeldaks ka kvaliteedi seire süsteemi olemasolu.

IRL, mida Reinsalu esindab, soovib patsiendi õiguste kaitse seadusesse valada. Seda on püütud varemgi teha, kuid pole õnnestunud. Selle vastu on sõna võtnud arstid, kes leiavad, et patsiente pole vaja eraldi kaitsta ja et teatud juhtudel vajavad kaitset ka arstid. Seega tuleks asja käsitleda mõlemalt poolt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles