Uuest aastast ei pea haigekassat aadressimuutusest teavitama

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haigekassa maja Tallinnas
Haigekassa maja Tallinnas Foto: Toomas Huik

Alates 2009. aasta esimesest jaanuarist ei pea haigekassat enam oma aadressi muutusest teavitama, kuna sellest ajast hakatakse kasutama rahvastikuregistris olevaid põhielukohtade aadresse.


Isikute aadresse kasutab haigekassa neile erinevate teadete või dokumentide, näiteks kindlustuskaitse lõppemise teadete, Euroopa ravikindlustuskaardi või asendussertifikaadi või vähiskriiningute kutsete saatmiseks, teatas haigekassa.

Seega on väga oluline, et inimeste aadressid rahvastikuregistris oleksid õiged.

Kui isik soovib haigekassast näiteks Euroopa ravikindlustuskaarti või mõnda tõendit põhielukohast erinevale aadressile, on see täiesti võimalik. Sellisel juhul tuleb haigekassale esitada soovitud aadress igal konkreetsel taotlusel.

«Meie arvates on igati mõistlik, kui isik muudab oma aadressi ainult rahvastikuregistris ning need muudatused jõuavad automaatselt ka teiste asutuste andmebaasidesse. Selline süsteem on inimestele igati mugavam ja kiirem,» rääkis haigekassa klienditeeninduse osakonna juhataja Lii Pärg.

Rahvastikuregistrit tuleb oma elukoha andmetest teavitada uuele aadressile kolimisel, andmete puudumisel või juhul, kui andmed on valed.

Andmete õigsust saab kontrollida kohalikus omavalitsuses avalduse alusel või riigiportaalis www.eesti.ee rahvastikuregistri e-teenuseid kasutades.

Elukohaandmete registrisse kandmiseks või muutmiseks tuleb esitada elukohajärgsele valla- või linnavalitsusele elukohateade. Seda on võimalik teha omavalitsusse kohale minnes, posti või digiallkirjaga e-maili teel saates või kasutades rahvastikuregistri e-teenuseid riigiportaalis www.eesti.ee.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles