Michelin sõlmis koostöölepingu Hiina akutootja MGLiga, et ühiselt välja töötada ratta sees paiknevad vedrustuse elemendid ja elektrimootorid.
Michelin paneb vedrustuse ja mootorid ratta sisse
Mehhanism on Michelin Active Wheel tehnoloogia baasil juba välja töötatud, MGLi poolt tulevad aga akud elektrimootorite tarbeks, vahendab Lenta.ru.
Michelin Active Wheel kujutab endast ratast, mille sees on kaks elektrimootorit, vedrustuse elemendid ja pidurdusmehhanism. Arendus võimaldab loobuda tavapärase mootori kasutamisest.
Üks elektrimootoritest, mis saab toidet akupatareilt, paneb ratta liikuma, teine aga vastutab aktiivse vedrustuse töö eest.
Kahe firma koostööleppe raames on Hiina auto Lifan 520 baasil juba valminud Active Wheel süsteemiga varustatud mudel.
Kuigi kõnealust autot pole veel üldse testitud (läbi on viidud vaid akupatereide ohutuse kontroll), kinnitavad tootjate esindajad, et elektriauto suudab arendada kuni 140-kilomeetrist tunnikiirust ning sõita ühe laadimisega 100 kuni 130 km.
Selle liitiumioonakud peavad vastu 1000le laadimistsüklile ning seejärel tuleb nad välja vahetada. Täislaadimisele kulub neli tundi.
Kahjuks pole veel teada, millal võiks selline auto jõuda seeriatootmisesse.