Politsei tellimus lükkas Toyota müügiedetabeli troonilt

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Škoda

Kui traditsiooniliselt, küll väikeste eranditega, on Eestis müüdud uute autode edetabelit juhtinud Toyota, siis novembris lükkas politsei suurtellimus Škodadele Jaapani firma troonilt.

Eesti autoajakirjanikud valisid ajakirja Tehnikamaailm eestvedamisel Škoda Superbi ka Eesti aasta autoks.

Kokku müüsid Eesti automüüjad novembrikuus Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmetel 1147 sõiduautot, mis on tervelt 529 auto ehk ligi kolmandiku võrra vähem kui oktoobrikuus.

Škodasid müüdi kokku 134, Toyota autosid 122, Subaruid 91, Hondasid 75 ning Volkswageneid 71.

Varem esiviisikusse mahtunud Mazda ja Citroen jäid seekord sellest napilt välja: esimese läbimüük küündis 61 ja teisel 65 autoni.

ARKi andmetel olid novembrikuu enimmüüdud mudeliteks Škoda Superb (66), Škoda Octavia (54), Subaru Forester (49), Toyota Avensis (46) ja Ford Focus (31).

AMTELi andmetest paistavad veel suurema läbimüügiga silma Honda Civic (21), Kia Ceed (19), Toyota Auris (18), Audi A6 (17, sh eksport 8 tk) ja Honda Accord (17), Nissan Qashqai ja Subaru Outback (mõlemaid 15), Nissan X-Trail (13), BMW X6 (12), Honda Accord Tourer ja Opel Vectra (mõlemaid 11) ning Nissan Tiida, Toyota Corolla ja BMW 3. seeria sedaan (kõiki 10).

AMTELi andmed ei sisalda samas kõikide automüüjate mudelite täpset läbimüüki. Nii ei ole oma mudelite läbimüüki liidule edastanud Inchcape Motors, Mariine Auto, Silberauto osade markide kohta, Veho Eesti, Top Auto. 

Subaru teatas hiljuti, et suurimaks võitjaks olid novembrikuu automüügis just nemad. Kui uute autode registreerimine kahanes aastatagusega võrreldes ARKi andmetel 54 protsendi võrra, siis oma müügitulemusi suutsid kasvatada vaid Škoda ja Subaru, mille läbimüük kasvas mullusega võrreldes vastavalt 17 ja 148 protsenti.

Kui Škoda kasv tugines paljuski ühele suurtehingule, siis Subaru poolt müüdud autode näol oli enamjaolt tegemist regulaarmüügiga, teatas Subaru.

Enimostetud Subaru mudeliks osutus novembris Ühendriikides aasta maasturiks nimetatud Forester ning firma teatel on nende edu taganud nii see mudel kui ka laienev müügivõrk. 

Koos tarbesõidukitega müüsid Eesti automüüjad novembris koduturule 1326 sõidukit, veel 17 sõidukit läks ekspordiks. 2008. aasta 11 kuu jooksul müüdi koduturule kokku 27 276 sõidukit, millest tarbesõidukeid oli 3927.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles