Reis viis nädalaks ehitusjärgus hotelli

Madis Filippov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Egiptuse kuurortlinna Hurghadasse puhkama sõitnute väitel olid neile antud toad tolmused, koristamata ning puudus osa mööblist. Näiteks terrassitoolidel polnud patju ja lambil kuplit.
Egiptuse kuurortlinna Hurghadasse puhkama sõitnute väitel olid neile antud toad tolmused, koristamata ning puudus osa mööblist. Näiteks terrassitoolidel polnud patju ja lambil kuplit. Foto: Kadri Selge

Jõudes Egiptuse kuurorti Hurghadasse, tabas puhkust oodanud reisijaid üllatus. Lubatud viietärnihotellis olid pooliku inventariga ehitusjärgus toad.


Toptoursile üle 10 000 krooni maksnud Kadri Selge koos kaaslasega ja perekond Meesit jõudsid Hurghada viietärnihotelli Citadel Azur novembri algul öösel kell neli. Varemgi sama reisikorraldajat kasutanud, ei osanud nad halba oodata. Esimesed tõrked ilmnesid hotelli jõudmisel, sest see ei tähendanud veel toa saamist. Niisiis tuli oodata.



«Meie kõige suurem mure oli see, et meil oli haige laps kaasas,» seletas Armin Meesit, kes abikaasa Kairi ja kolmeaastase poja Rihardiga soojale maale lapse haiguse tõttu just lendasidki. Meesiti sõnul otsisid nad algul abi Toptoursi reisiesindajatelt, kelle telefonid pärast mitmeid lubadusi lõpuks tummaks jäid. «Võitlesime endale valvelauas ise kella poole üheksaks toad välja,» lisas Meesit.



Reisifirma tõrjub süüdistusi


Pakutud ruum oli küll uus, avar ja merevaatega, kuid poolik. Põrandal vedeles ehituspraht, vannitoaaksessuaarid puudusid või olid puudulikult paigaldatud. Rauast toolidel ja diivanitel puudusid padjad ning madratsid. Ka lambikuplid jäid fantaasiavaldkonda.



Ka ülejäänud hotell ei hiilanud nii nagu piltidel.



Väljareklaamitud baaridest, kohvikutest, lõbustusasutustest ja basseinidest oli osa alles ehitusjärgus. Lubatud restoranidest ja kohvikutest töötas neli ning lubatud diskoõhtud päädisid laste minidiskodega.



Toptoursi büroo juhataja Margit Alloja lükkab süüdistused tagasi. «Ainus, mis ei töötanud, oli restoran, kus pakutakse privaatlõunaid,» ütles ta. «Teised teenused olid olemas.»



Alloja lausus, et ta on hotellis isiklikult kohal käinud ning tegemist on väga korraliku ja ultramoodsa kohaga. Ta tõdes, et klientidele anti ehitusjääkidest puhastamata tuba, ent hotell pakkus veast aru saades kohe uut puhast ruumi, mille kliendid aga tagasi lükkasid.



«Need toad olid oluliselt väiksemad ja isegi mitte Egiptuse tasemel neljatärnihotelli puhtusega,» jäi Meesit kindlaks. «Seal oli kaks eraldi sisseehitatud voodit ja sinna poleks lastevoodi kuidagi mahtunud.»



Soovimata last põrandale magama panna, otsustati jääda esialgsesse tuppa. Solidaarsusest teise perega jätsid ka Selge ja tema elukaaslane oma ruumid välja vahetamata.



Kokkuleppele ei jõua


Alloja väitel telliti ehitusprahti täis tubadesse kohe pärast üleandmist puhastusteenus ning süüdistused, justkui oleksid kliendid pidanud puhkuse veetma tolmu sees, on alusetud.


Meesiti sõnul aga asjad päris nii ei käinud. «Tuppa jõudes olin nii väsinud, et heitsin pikali. Kui ärkasin, oli olukord sama, mistõttu võtsin ühel vennikesel kratist kinni ja käskisin tal toa ära koristada,» lausus ta.



«Jah, suurem liiv pühiti põrandatelt kokku, ent kuna tegemist oli tubadega, kus seinad, peeglid ja muu olid kaetud ehitustolmuga, siis mingist puhtusest küll siinkohal rääkida ei saa,» lisas Selge. Seejuures seintel ja peeglitel oleva tolmuga koristajad ei tegelenudki.



Meesiti sõnul on nad peamiselt solvunud reisiesindajate peale, kes olukorra parandamiseks suurt midagi ei teinud.



Alloja väitel pakub Toptours klientidele üleelatu eest mõistlikus summas hüvitist, kokkuleppele polevat pooled aga jõudnud, kuna kliendid tahtvat kogu reisi raha tagasi.



Selge sõnul pole see aga tõsi. «Nende nn mõistlik summa oli tuhandekroonine kinke­kaart, mis sunniks meid taas ostma teenust nende firmast,» ütles ta. «Soovime kolme-nelja tuhande krooni kompenseerimist, kuna tahame saada tagasi vahet, mis eristab neljatärnihotelli viie tärni omast.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles