Uuring: videomängude fännid ei hindagi vägivaldsust

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stseen vägivaldsest arvutimängust «Manhunt 2». .
Stseen vägivaldsest arvutimängust «Manhunt 2». . Foto: AP Photo / Scanpix.

Värskest uuringust selgub, et videomängude fänne ei paelu mitte mängude vägivaldsus, vaid hoopis väljakutsed, mida need neile pakuvad.

Vastupidiselt üldlevinud arvamusele kinnitas enamik uuringus osalenuid, et jõhker sisu on mängude juures pigem miinuseks, vahendab Healthday.

Uuring viidi läbi Rochesteri ülikooli ja arvutimängijate uurimisele pühendunud firma Immersyve koostöös.

«Valdav enamus mängijaist, isegi need, kes mängivad regulaarselt ja naudivad vägivaldseid mänge, leidis, et jõhker sisu ei toonud mängule plusspunkte,» sõnas uuringut juhtinud Andrew Przybylski

Eksperimendid ja internetis tehtud küsitlused näitasid, et isegi väike osa küsitletuist, kes tunnistasid, et eelistavad vägivaldseid mänge ja on ka päriselus agressiivsemad, ei kogenud jõhkraid mänge mängides tavalisest suuremat naudingut.

Enamus uuringus osalenuid mängis videomänge hoopis seetõttu, et need pakkusid neile võimalust raskusi ületada, saavutusvajadust rahuldada ja ise valida, millise strateegia või tegevuse kasuks otsustada. Konflikte ja sõda nägid küsitletud vaid kontekstina, milles neile loetletud võimalusi pakutakse.

Immersyve’i presidendi Scott Rigby sõnul näitab uuring, et vägivaldsus ei pruugi olla mängude ahvatlevaim komponent ning seega on lootust, et edaspidi võib mängude jõhkrus väheneda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles