Tule, piitsuta ja poo!

Margus Mihkels
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ford

Kes oskaks aimata, et usin ja kasin tütarlaps on tegelikult paheline masohhist, kes meeleldi riivatutele naudingutele andub? Ford Fiesta tõendab, et kunagi ei maksa esmamuljet uskuda.

Autosid on alati ja igal pool arvatud naissoost olevat, mis minu meelest on pisut kummaline, sest proovige kujutleda näiteks Ford Fiesta luust ja lihast prototüüpi.



See tütarlaps, aastatelt nii 30 tuuri, on kindlasti pärit maalt, kuid pärast ülikooli lõpetamist linna parema põlve peale jäänud. Ta teenib mõne riigiasutuse umbsevõitu kantseleis, käies ametis kaheksast viieni pooletunnise vahega pruukostiks.



Silmale on see tütarlaps meeldiv vaadata – kui teda kord märgatakse. Tihti seda ei juhtu, sest neiu ilunipid on õpitud külaraamatukokku käinud saksakeelsest Burdast, mille tellimus lõppes koos Berliini müüri langemisega.



Korda paar kvartalis käib preili vanematekodus. Vanemad on raugastunud, majapidamistöödki käivad üle jõu. Vanapaari päevad mööduvad köögilaua taga Vikerraadiot kuulates ja lehti lugedes, neid paneb tütar töö juures vanematele viimiseks kõrvale.



Kui peretütar taas bussi peale asutab, valgub vanakeste töntsidesse silmadesse midagi niisket. «Aitäh, hea laps, et meid taadiga meeles pead,» tihub ema taskurätti mudides.



«Jah, ei tea, kas enam näemegi… Näe, Sepa Eedi viidi mineva kuu juba kalmuaeda…» noogutab isa. Kui bussi peale tõttav tütar hämarduvas õhtus veel korra tagasi vilksab vaadata, näeb ta köögiakna taga 40-vatise pirni kollakas hämus kahte halli pead tudisemas.



Ei aima eite-taati, et märksa sagedamini kui ta neid vaatama jõuab, riietub tütar ühes äärelinna punasest sametist ja võltskullast tiines villas, mida ümbritseb kõrge kivimüür ja valvab kaks vasikasuurust dobermanni, musta traktorlukkudega latekspesusse. Ta katab suu laia nahkrihmaga ja laseb elu argistest rõõmudest küllastunud härrasmeestel end piitsaga nuhelda, kuni ihu käristavad sügavad vermed. Siis on ta õnnelik.



Just selline Ford Fiesta ongi. Välimuselt nii nunnu kui üks väikeauto olla saab, alates hoogsalt tõusvast vööjoonest ja järsult allapoole kaarduvast katusest puhaste joontega tagaluugini välja, ning moekalt kitsad esituled on kui eksootilisest rahvusest naise mandlisilmad.



Sees on pilt veel parem: mobiiltelefoni klahvistikust inspireeritud keskkonsoolist elegantse näidikuploki ja mugavate istmeteni välja pole kõik mitte pelgalt ilus, vaid väikeauto kohta ka hämmastavalt hoolikalt tehtud. Tagatipuks on autos väga mugav, isteasend on suisa ideaalne.



Seetõttu tekitavad esimesed kilomeetrid uue Fiesta roolis väikese pettumuse. Muidugi on uus mudel eelkäijast palju küpsem ja rafineeritum, sarnanedes sõiduomadustelt klass suurema autoga. Fiesta on täiskasvanuks saanud, jäänud vaiksemaks, rahulikumaks ja ehk isegi pisut laisaks. Enam ei saa Fiestat võrrelda koerakutsikaga, kes oskab ainult hüsteeriliselt rabeleda või magada.



Kahtlemata on Fiesta seetõttu igapäevasõitudeks senisest palju sobilikum, kuna ei nõua juhilt nii palju tähelepanu ja keskendumist, kuid inimene, kes ootab Fiestalt nagu igalt Fordilt sõiduelamust, ihkab enamat.


Ja siin avaldubki Fiesta sarnasus kaksikelu elava masohhistiga: anna talle piitsa, ja ta saab õnnelikuks. Suru gaasipedaal põrandasse, nii et mootor haledalt kräunatab; keera kurvi sisenedes rooli natuke liiga hilja ja natuke liiga palju, ning avastad, et Fiesta ei hakkagi armu paluma nagu enamik väikeautosid, vaid anub hoopis veel rängemat rooska. Mida karmimalt Fiestat kohelda, seda parema autona see tundub – sitke, tasakaalustatud ja argisõitudeks pasliku väikeauto kohta üllatavalt lustakas.



Muidugi leiab virisemisainestki – juhikohalt tahapoole avanev väljavaade võiks parem olla, pakiruum on väiksevõitu isegi motoriseeritud ostukärude mõõdupuu järgi ja võimsaima praegu saadaoleva mootoriga jääb Fiesta sirgel teel tiba aeglaseks.



Aga nende puuduste korvamiseks on autol korralikud peeglid ja majanduslanguse ajal ei peagi supermarketist kottide kaupa träni kokku ostma. Ja millal te viimati linnatänaval kellegagi võidu sõitsite?


Nii et igapäevaautoks on Fiesta mõistlik valik. Kauba peale saate teadmise, et soovi korral võite valla päästa auto pahelise poole.



Andmed


Ford Fiesta 1,4 Duratec


Mootor


töömaht:1388 cm3


võimsus:71 kW (96 hj)


suurim pöördemoment:


128 Nm @ 4200 p/min


Dünaamika


suurim kiirus:175 km/h


0–100 km/h:12,2 s


Kütusekulu


linnas:7,5 l/ 100 km


maanteel:4,6 l/ 100 km


keskmine:5,7 l/ 100 km


CO2 g/km:133


Mõõdud


pikkus:3950 mm


laius:1973 mm


kõrgus:1433 mm


pöördering:10,2 m


Ford Fiesta hind algab 167 900 kroonist. Proovisõiduauto hind 218 900 krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles