Soodsaima ehituspoe tiitel sõltub ostukorvi sisust

, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sooduspakkumisi teevad praegu kõik poed.
Sooduspakkumisi teevad praegu kõik poed. Foto: Margus Ansu

Soodsaima ehituspoe tuvastamiseks tuleb ostjal poed siiski läbi käia ning ostukorvist lähtudes valik langetada. Kaubagrupiti võib poodide hinnatase mõne protsendi võrra kõikuda.






Uuringufirma Faktum & Ariko korraldas veebruari lõpus ostukorviuuringu suuremates ehitusmaterjalide kauplustes, mille tulemusena osutus soodsaimaks Bauhof, teatas kaupluse turundusspetsialist Jana Liivandi.



Uuringufirma Dive korraldab hinnauuringuid samades kauplustes kaks korda aastas. Tulemuste analüüsis öeldakse, et soodsaim ostukorv on K-rauta poodides, teatas Rautakesko turundusjuht Annika Oja.



«Konkureeriva poe uuringus teise koha saavutamine on hea tulemus,» lisas Oja, selgitades, et toidupoodide ostukorvi hinnavõrdlusi on märksa lihtsam teha kui ehituspoodide oma.



«Kirde saia hinda on ehituskaubast lihtsam võrrelda,» selgitas Oja, et väliselt sarnastel toodetel on tihti väga erinevad omadused ning valmistamismaterjal, mistõttu pole tema sõnul õige näiteks premium-kvaliteediga toodet võrrelda säästuvahendiga.



Bauhofi edastatud uuringus võrreldi tooteid, mida läheks vaja, kui ehitada 30 m2 juurdeehitus ning remontida köök ja 10 m2 suurune esik, kuni


25 m2 suurune elutuba ja 9 m2 vannituba. Uuringus võrreldi ligi 70 toodet.


Dive koostatud hinnauuring võrdleb Oja sõnul kaks korda aastas samade kaupluste 200 erinevat toodet.



Faktum & Ariko uuringus valiti võrdlusesse peamiselt odavaim müügisolev analoogne toode ning teatud tüüptoodete puhul võrreldi sama kaubamärgiga identseid tooteid.


Hinnavõrdluses osalesid ka soodushindadega kampaaniatooted, kuid kliendikaardi kasutamisel tekkivaid lisasoodustusi ei arvestatud.



Selle uuringu tulemusel sai soodsaima ostukorviga positsiooni Bauhof, ostukorvi hinnaks kujunes 119 342 krooni. Teisele kohale jäi K-rauta, kelle ostukorv osutus 6908 krooni kallimaks (126 250 kr). Kolmandalt kohalt leiab Ehituse ABC (127 449 kr) ja neljandalt Espaki (130 599 kr).



«Selle uuringu puhul on oluline just see, et ostes kogu remondiks vajaliku kauba ühest kauplusest, on Bauhofis kõige soodsam,» kommenteeris uuringu tulemust Bauhofi müügidirektor Janek Kalbin. Tema sõnul võib osa kaupu leida soodsama hinnaga ka konkurentide juures, kuid kliendile on siiski odavam ning mugavam kogu kaup ühest kohast hankida.



Ehituse ABC ostudirektori Urmas Truusa sõnul ei tasu uuringutulemustest lähtudes lasta oma ostukohaeelistusi mõjutada, sest tegelikult pakuvad kõik suuremad ehituskauplused samu hinnatingimusi.



«Oluline on pakutavate toodete kompleksne valik ning üldine kvaliteedi ja hinnasuhte tase,» lisas Truusa, selgitades, et Bauhofi soodne ostukorv tuleb peamiselt kolmelt tootelt. «Lisaks oli neil ainsana veebruaris ka kampaania, kus olid just nimetatud tooted soodsamad.»



«Igast ehitusmaterjalide ketist on võimalik leida üksikuid tooteid, mis on turu soodsaimad,» kommenteeris Annika Oja Rautakeskost, lisades, et üksteise hindu jälgivad kõik poed ja vajaduse korral hindu ka korrigeeritakse.



Kalbini sõnul on Bauhof vaadanud oma hinnapoliitika kriitilise pilguga üle viimase poole aasta jooksul. «Leiame, et peaksime praeguse majandusseisuga arvestama ning tagama kliendile taskukohased ning pere vajadusi arvestavad pakkumised,» lisas Kalbin.



Oja nimetab K-rauta eeliseks just omabrändinguga tooteid nagu osa tööriistu ja siseviimistlusmaterjalid. «Bauhofi tellitud võrdlusest on need tooted täiesti välja jäetud ja seega pole tulemused kliendi jaoks adekvaatsed,» usub Oja.



Espaki kaubandusdirektori Ivar Pikki sõnul ei tehta hinnavõrdluses toodud mahus ostu kunagi letihindades. Samuti on tema sõnul enamikul nende klientidel kliendikaart, mida pole uuringu tulemustes arvestatud, kuid mis annab Espaki puhul mis tahes ostukorvile alati 10% soodustuse.



Pikki sõnul on eri ehituskauplustes erinevad müügimeetodid. Mõni ettevõte teeb eripakkumisi lojaalsusprogrammi raames, teine aga korraldab suuri kampaaniaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles