Pahameel tarbijaõiguste rikkumise pärast jääb sageli vaid pereringi

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix
Hiljuti tarbijakaitseameti tellimusel tehtud uuringust «Tarbijakaitse olukorrast Eestis» selgus, et sageli väljendavad inimesed oma pahameelt tarbijaõiguste rikkumise pärast vaid pereringis.

«Liigsest tagasihoidlikkusest minnakse ikka veel sageli tarbijaõiguste rikkumistest vaikimisi mööda või piirdutakse pahameelega kitsamas pereringis,» seisis uuringutulemuste kokkuvõttes.

Samas on tarbijaõigustega vähemalt ühes ostukohas probleeme tekkinud 65 protsendil inimestest.

Need, kes otsustavad oma õiguste eest siiski seista, räägivad probleemist enamasti teenindajale. Uuringu järgi on see ka üpris tõhus viis murele positiivne lahendus leida – suulise pöördumise korral sai lahenduse 82 protsenti juhtumitest. Kirjaliku pöördumise puhul lahenes asi inimese kasuks 53-l protsendil juhtudest.

Tarbijakaitseametilt oli abi otsinud kuus protsenti uuringus osalenutest. Tulemuste analüüsi järgi võib see viidata probleemide õnnestunud lahendamisele kaupleja ja ostja vahel. Samas võivad põhjuseks olla ka inimeste vähene teadlikkus ameti teenustest, eelarvamused või varasemad negatiivsed kogemused.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles